bazarnews

کد خبر: ۹۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
سرپرست فرمانداری شهرستان ماهشهر گفت: بیش از ۶۰ درصد تست‌های پی سی آر در ماهشهر مثبت هستند لذا از مردم درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

فریدون بندری پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: پیش از شروع پیک سوم بیماری، روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تست پی سی آر در این شهرستان انجام می شد در حالی که اکنون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در ماهشهر انجام می شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد آنها مثبت هستند. 

وی افزود: با تمهیداتی که در نظر گرفتیم امیدواریم در روزهای آینده از تعداد تست های مثبت کاسته شود و هر چه زودتر شاهد خروج بیماری از کشور باشیم.

سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت: پیش از اینکه وارد وضعیت قرمز کرونایی شویم تعداد روزانه بستری ها در شهرستان ماهشهر بین ۵۰ تا ۶۰ نفر بود اما این تعداد اکنون به ۱۰۵ بیمار رسیده است که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیماران شهرستان های مجاور مثل رامشیر، هندیجان و شادگان به شهرستان ماهشهر مراجعه می کنند به تبع حجم بستری های ما بیشتر می شود.

بندری گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان، با همکاری سایر نهادها، محدودیت های ویژه ای در شهرستان ماهشهر اعمال شد که تا حدودی تاثیرگذار بود و توانستیم روند رو به رشد بیماری را کنترل کنیم. در یک هفته گذشته به لحاظ آمار بستری ها شرایط ثابتی داشتیم.

وی افزود: بیشترین درصد آمار ابتلا به کرونا در ماهشهر در زمینه رعایت نکردن قرنطینه خانگی و تردد در سطح شهر است که انتظار داریم شهروندان تنها برای خرید ضروری از منزل خارج شوند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: