bazarnews

کد خبر: ۹۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نشانه‌ای از ارتباط میان تزریق واکسن آسترازنکا و ایجاد لخته خون در عروق ریه وجود ندارد. تاکنون ۳۰ نفر در اروپا پس از دریافت واکسن با این عارضه روبرو شده اند.
 

سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته تا به تزریق دوزهای واکسن آکسفورد-آسترازنکا ادامه دهند زیرا هیچ نشانی از ارتباط آن با لخته‌های خونی که در روزهای اخیر در برخی افراد مشاهده شده، وجود ندارد.

این در حالی است که پس از رصد چند مورد «ترومبوآمبولیک» (لخته خونی در عروق ریه) در افرادی که واکسن مذکور را دریافت کرده‌اند، مقامات بهداشتی دانمارک، نروژ، ایسلند و چند کشور دیگر استفاده از آن را متوقف کرده‌اند. در حال حاضر هیچ شواهدی از آنکه واکسن دلیل ایجاد این لخته‌های خونی باشد، وجود ندارد. همچنین این مورد در عوارض جانبی واکسن آسترازنکا ذکر نشده است.

طبق بیانیه سازمان جهانی بهداشت، یک کمیته از متخصصان مشغول بررسی گزارش‌ها است. اما این سازمان تاکید دارد هیچ دلیلی برای ارتباط میان لخته خونی و تزریق واکسن وجود ندارد.

به گفته دکتر مارگارت هریس، یکی از سخنگویان این سازمان، واکسن مذکور ایده آل است و هیچ رابطه مستقیمی میان آن و چالش‌های بهداشتی گزارش شده، وجود ندارد. توقف تزریق آن نیز یک اقدام احتیاطی است.

طبق گزارش آژانس دارویی اروپا، تاکنون ۳۰ مورد ترومبوآمبولیک پس از تزریق واکسن آسترازنکا در این منطقه مشاهده شده است و ۵ میلیون شهروند اروپایی و ۱۱ میلیون شهروند انگلیسی این واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

مهر/

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: