bazarnews

کد خبر: ۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
اظهار نظر ماسک درباره ارزش سهام تسلا در توئیتر سبب شده یکی از سرمایه گذاران این شرکت از وی و هیات مدیره شکایت کند.
 

یکی از سرمایه گذاران تسلا از این شرکت، ایلان ماسک (مدیر ارشد اجرایی) و هیأت مدیره آن شکایت کرده زیرا توئیت های عجیب و غیر قانونی ماسک به کاهش چند میلیارد دلاری ارزش شرکت منجر شده است.

این شکایت در دادگاهی در دلاور ثبت شده و وکلای «چیس گریتی» ادعا می‌کنند بیانیه‌های اشتباه ماسک درباره امور مالی تسلا در توئیتر، خلاف توافقنامه او با قانونگذاران آمریکایی است.

همچنین گریتی هیأت مدیره تسلا متهم کرده با وجود توافقنامه با سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره کنترل توئیت های ماسک و تأیید آنها در یک فرایند مخصوص، در کنترل مدیر ارشد اجرایی این شرکت ناتوان بوده‌اند.

در گذشته میان ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کشمکش‌هایی وجود داشت. این سازمان در سال ۲۰۱۸ میلادی رأی داد وی با ادعای ساختگی که مبلغ کافی برای خرید سهام تسلا از بازار را در اختیار دارد، سرمایه گذاران را گمراه کرده است.

در سال ۲۰۱۹ کمیسیون مذکور اعلام کرد ماسک از توافقنامه پیشین تخلف کرده اما از جریمه یا برکناری وی از سمتش خودداری کرد. همچنین قرار شد بیانیه‌های رسمی او توسط یک وکیل با سابقه کنترل شود.

اما ماه می ۲۰۲۰ ماسک در توئیتی اعلام کرد قیمت سهام تسلا بسیار بالا است و در نتیجه این امر بلافاصله ۱۴ میلیارد دلار از ارزش بازاری شرکت کاهش یافت. شکایت مذکور نیز براساس همین توئیت بنا شده است.

 

مهر/

برچسب ها: تسلا ، ماسک ، کرونا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: