bazarnews

کد خبر: ۹۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
شاخص بازار سهام در روز‌های پایانی اسفند ماه امسال کمی جان گرفته است و سهامداران به آینده آن کمی امیدوار شده‌اند. آخرین اخبار برای بازار سهام چه سیگنال‌هایی دارد؟
 

شاخص بازار سهام در روزهای پایانی اسفند ماه امسال کمی جان گرفته است و سهامداران به آینده آن کمی امیدوار شده‌اند. آخرین اخبار برای بازار سهام چه سیگنال‌هایی دارد؟

ـ دیروز دلار توانست با ۲۵۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان برسد.

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۷۵۰ ‌هزار تومان صعود کرد.

ـ هفته گذشته یک بار رویترز و یک بار بلومبرگ از افزایش صادرات نفت ایران به چین تا بیشترین حد خود در دو سال اخیر خبر دادند. همزمانی این خبر با سیاست محدودیت عرضه اوپک‌پلاس و افزایش قیمت نفت ایران تا ۶۰ دلار پس از حدود دو سال می‌تواند خبر خوبی برای بازار ارز باشد.

ـ نماینده کارگران در شورای عالی کار در بیان جزئیات مصوبه جلسه شورای عالی کار گفت: حداقل حقوق کارگران با ۳۹ درصد افزایش و پایه سنوات با ۴۰ درصد افزایش روبرو شد.

ـ با وجود افزایش واردات نفت چین از ایران، انتظار می‌رود که هند نیز به زودی به خرید نفت ایران روی آورد چرا که پس از جلسه اوپک‌پلاس و نارضایتی هندی‌ها از محدودیت تولید اوپک و متحدانش و هدف آن برای ایجاد تنوع در تامین‌کنندگان نفت خام ممکن است با واقعیت‌های سخت بازار جهانی روبه‌رو شود و حتی از خاورمیانه به سمت دیگر تولیدکنندگان نفتی برود.

ـ برخلاف هر سال که بازار شب عید خودرو با افزایش قیمت و رونق معاملات روبرو بود، امسال با وجود کاهش قیمت‌ها کسی تمایل به خرید خودرو ندارد.

ـ بر اساس محاسبات بانک مرکزی در ۹ ماهه رشد بخش کشاورزی ۴٫۶ درصد، بخش نفت ۳٫۹ درصد، صنایع و معادن ۶ درصد و بخش خدمات منفی ۰٫۳ درصد بوده است.

ـ بیت کوین با گذشتن از قیمت ۶۰ هزار دلار بار دیگر رکورد تاریخی برجای گذاشت.

ـ محقق واکسن کوو ایران برکت، از آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از امروز خبر داد و گفت: در فاز دوم تست انسانی، واکسن به حدود ۴۰۰ نفر در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و ۵۰ تا ۷۵ سال تزریق خواهد شد.

ـ معاون اول رئیس جمهور گفت: صادرات کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند، ممنوع است.

 

تجارت نیوز/

برچسب ها: سهام ، بورس ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: