bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به حوزه گسترده اورژانس اجتماعی و اقدامات انجام شده در این حوزه طی سال جاری، گفت: حدود نیمی از تماس‌های برقرار شده با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی مربوط به این حوزه نیست!

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در حاشیه تقدیر از ۱۲۳ کارشناس اورژانس اجتماعی سراسر کشور که به صورت همزمان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: مراکز اورژانس اجتماعی در کرج از سال ۱۳۸۶، ساوجبلاغ از سال ۱۳۹۲ ، نظرآباد از سال ۱۳۹۳  و شهرستان فردیس از سال ۱۳۹۶ در سطوح سه گانه ارائه خدمات دارند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ مرکز فوریت‌های اجتماعی بعلاوه 3 پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر استان به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی خدمات ارائه می‌کنند، افزود: جامعه هدف مراکز فوریت‌های اجتماعی شامل؛ کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و معلولان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و فرار از منزل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: مجموعاً تعداد ۲۹ هزار و ۴۳۲ تماس در طول سال گذشته با اورژانس اجتماعی گرفته شده است که از این تعداد، حدود ۵۵ درصد تماس‌ها مرتبط با اورژانس اجتماعی و  ۴۵ درصد موارد غیرمرتبط بوده است. 

این مقام مسؤول افزود: ۲۱.۵ درصد تماس‌ها مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، ۶.۵ درصد مربوط به همسر آزاری، ۵ درصد از آن‌ها در حوزه کودک آزاری و دو درصد از تماس‌ها مربوط به خودکشی شامل افکار خودکشی و اقدام به خودکشی بوده است.

وی در پایان با اشاره به عمر یک ساله کرونا در کشور، بیان کرد: در دوره بروز و شیوع ویروس کرونا، فعالیت اورژانس اجتماعی همچون گذشته ادامه داشته و متناسب با ضرورت و نیاز هموطنان و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه خدمات شده است. 

برچسب ها: اورژانس اجتماعی ، تماس ، 123
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: