bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح طرح های فناورانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه تاکنون دانش به صنعت طلا و جواهر وارد نشده است، گفت: از آنجا که این صنعت نیازمند همکاری رشته‌های دانشگاهی و بالادستی است، باید از تجربیات دنیا برای مدرن‌سازی این صنعت بهره برد. حجم زیادی از این صنعت در استان اصفهان وجود دارد و باید هسته‌های دانشجویی در این سرا شکل گرفته و این مکان فضایی باشد که کارگاه‌های زرگری به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان اصفهان، ۱۴ طرح فناورانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را افتتاح کرد.

سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات، اولین طرح فناورانه‌ای بود که توسط دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افتتاح شد.

دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه باید بتوانیم در سال ۱۴۰۰ در کنار بازارهایی که از سنت به ما رسیده، اقتصاد دانش بنیان را به صنعت و بازار وصل کنیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که بازار فناوری در سطح استان اصفهان متشکل از مجموعه‌ای از سراها را راه‌اندازی کند تا هر کدام بتوانند به صورت تخصصی حوزه‌ای از بازار سنتی را هدف قرار داده و با به کارگیری فناوری در آن، موجب پویایی اقتصاد و افزایش راندمان آن شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای آنکه اقتصاد مولد و خلق ارزش افزوده داشته باشد، باید با نگاه اقتصادی و تجاری بتواند فناوری را با صنعت ترکیب کند. فناوری به معنای مدیریت بازار، نگاه اقتصادی، جامعه‌شناسی و روانشناسی باید در این سراها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سرای نوآوری و بازار نوآوری، بازار مدرن دانش بنیانی است که همان بازار زرگرهای قدیم است، گفت: سراهای نوآوری باید به محلی برای رفت و آمد جوانان تبدیل شود و روش نوینی از کسب‌وکار در زمینه طلا و جواهر را برای آنان فراهم کند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تاکنون دانش به صنعت طلا و جواهر وارد نشده است، تصریح کرد: از آنجا که این صنعت نیازمند همکاری رشته‌های دانشگاهی و بالادستی است، باید از تجربیات دنیا برای مدرن‌سازی این صنعت بهره برد. حجم زیادی از این صنعت در استان اصفهان وجود دارد و باید هسته‌های دانشجویی در این سرا شکل گرفته و این مکان فضایی باشد که کارگاه‌های زرگری به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت چنین مجموعه‌ای، حل مشکلات صنعت است و نباید به مکانی همچون کارگاه‌های ساخت تبدیل شود. علاوه بر این، فناوری‌های روز دنیا باید شناسایی شود تا این مکان به معنای واقعی سرای صنعت طلا و جواهر باشد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: باید یک بازار فناوری با شعار «از گیاه دارویی تا داروی گیاهی» ایجاد کنیم تا در اقتصاد داروی گیاهی، نقش متصل‌کننده مزرعه به دانشکده‌های داروسازی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده داروسازی، کشاورزی، علوم زیستی و دارویی را در اختیار دارد. اقتصاد پویای این حوزه نیز تاکنون با دانش پیوندی نداشته که از طریق افتتاح چنین مراکزی می‌تواند فعال شود.

دکتر پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه سراهای نوآوری می‌تواند موجب ایجاد شرکت‌های نوپا شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که همزمان با تحصیل به فکر اشتغال دانشجویان است، نیروهایی را تربیت می‌کند که می‌توانند نیازهای صنعت را برطرف کنند.

در ادامه این مراسم، دکتر امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، گفت: با افتتاح رسمی سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات در این واحد، ارتباط مستقیم با صنعت، حمایت از کارآفرینان و ایده‌های نو در دانشگاه برقرار می شود. فراخوان جذب ایده و افراد خلاق برای این سرا به زودی انجام خواهد شد. این سرا می‌تواند نقش بسزایی در بهبود صنعت ساخت طلا و جواهر استان اصفهان داشته باشد.

افتتاح طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

سرای نوآوری گیاهان دارویی استان اصفهان، مرکز آموزش و تحقیقات ایده های نو در فرآورده های لبنی «اسکای»، مرکز شتابدهنده تخصصی سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان، آزمایشگاه تشخیص مولکولی، توسعه و به سازی دانشکده دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی خاتم الانبیاء(ص)، از جمله طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بود که امروز توسط دکتر طهرانچی رونمایی شد.

همچنین در واحد نجف آباد نیز سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات، مرکز رشد فناوری ساخت تجهیزات پزشکی، شتابدهنده تخصصی ساتپ، واحد خدمات صادرات و آزمایشگاه نانوسیالت پیشرفته نیز افتتاح شد.

احداث گلخانه طرح ملی بذر در واحد دولت‌آباد و شتابدهنده تخصصی فرش ماشینی(سرای نوآوری فرش ماشینی) در واحد کاشان نیز توسط دکتر طهرانچی افتتاح شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، استحصال و تولید عصاره، اسانس و ماده مؤثره از گیاهان دارویی در مقیاس صنعتی، تولید افزودنی ضدضربه در صنعت PVC (با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان) و آزمایشگاه همکار غذا و دارو (با همکاری یک شرکت) نیز از طرح های فناورانه واحد شهرضا بود که امروز به صورت مجازی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: