bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تأکید بر لزوم حمایت بیش از پیش وزارت جهاد از کشاورزان گفت: متأسفانه قیمت‌های چغندرقند و دانه‌های روغنی شورای قیمت‌گذاری توسط رئیس جمهور لغو شده است.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه وزیر صمت درباره ممنوع شدن صادرات محصولات کشاورزی تجدیدنظر کند اظهار داشت: محصولات کشاورزی با خون دل تولید می‌شود و بر همین اساس لازم است تا صادرات و واردات آن به صورت مقتضی برنامه‌ریزی شود.

وی ضمن اشاره به تولید برخی از اقلام کشاورزی مازاد مصرف کشور توسط کشاورزان و باغداران افزود: قانون خرید تضمینی در مجلس اصلاح شد و با ایجاد شورای قیمت‌گذاری قیمت محصولات را به صورت واقعی تنظیم کند اما رئیس جمهور قیمت‌های چغندرقند و دانه‌های روغنی مصوبه این شورا را لغو کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر حمایت بیش از پیش وزارت جهاد کشاورزی از قانون مجلس و کشاورزان ابراز داشت: مشکل سفره عید مردم در زمینه مرغ و میوه به دغدغه‌ای برای مسئولان تبدیل شده است و از این رو اعضای کمیسیون کشاورزی از یکی از میادین میوه و تره بار تهران بازدید به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است در راستای کنترل قیمت میوه در ایام نوروز و بعد از آن، استانداران غرفه‌های عرضه مستقیم میوه ایجاد کنند، گفت: در زمینه تأمین میوه هیچگونه مشکلی وجود ندارد به نحوی که حدود 500 هزار تن سیب و 450 هزار تن پرتقال در سردخانه‌های کشور ذخیره شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار عرضه مستقیم میوه را آغاز کرده است، تصریح کرد: توزیع مستقیم میوه در استان‌ها می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و بر همین اساس ستاد تنظیم بازار باید از محل ذخیره موجود میوه را با نرخ مصوب در اختیار خرده فروشان قرار دهد.

وی با بیان اینکه مهم ترین دلیل افزایش قیمت مرغ و میوه در بازار اشکال در سیستم توزیع است، تأکید کرد: به رغم همه تذکرها و پیگیری‌های ‎کمیسیون کشاورزی، متاسفانه ‎وزارت صمت نتوانسته در زمینه حذف دلالان و کاهش ‎قیمت میوه اقدام کند و از این رو پیگیری و نظارت لازم را برای تأمین میوه شب عید و‌ حذف دلالان انجام می‌دهیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: