bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد از قلع و قمع ۶۵ مورد دیوارکشی، ۳۵ مورد پی‌کنی، دو حلقه چاه غیرمجاز، ۸ استخر و ۱۰ بنای سنگین در منطقه گوارشک اراضی ولی‌آباد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۶۵ مورد دیوارکشی، ۳۵ مورد پی‌کنی، دو حلقه چاه غیرمجاز، ۸ استخر و ۱۰ بنای سنگین از زمین‌های کشاورزی منطقه گوارشک اراضی ولی‌آباد که به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته بود تخریب و به حالت اولیه برگردانده شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با توجه به ارائه چندین مرتبه اخطار و عدم تمکین مالکان به قانون، پس از هماهنگی با ادارات مرتبط در امر مذکور و در راستای اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، احکام قطعی قلع و قمع صادر و اجرا شد.

وی افزود: این احکام با هماهنگی و حضور مسئولان ذیربط حوزه قضایی، اجرای احکام دادگستری، نیروی انتظامی و پرسنل اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اجرایی شد.

طهماسبی‌زاده گفت: تمام بناهای غیرمجاز در راستای اجرای قوانین و مقررات و جلسات حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، کسب تکلیف خواهند شد و عزم جدی تمامی دستگاه‌های متولی برای حفظ حقوق عامه، رونق کشاورزی و تولید به‌طور گسترده و مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم مستمر تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی را مهیا کرد.

وی با تاکید بر اقدام مستمر در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: افرادی که قصد تغییر کاربری یا ساخت‌وساز دارند باید به مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد و پیگیری قانونی انجام می‌شود.

طهماسبی‌زاده با بیان اینکه در پایان سال و تعطیلات نوروز نیز گشت‌های امور اراضی فعال هستند، افزود: حفظ زمین‌های کشاورزی برای تولید محصولات غذایی یک ضرورت است بنابراین تغییر کاربری این زمین‌ها به‌ویژه در حاشیه شهر و روستاها خسارت جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: