bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
استاندار خراسان‌رضوی از تدوین سند سازگاری با کم‌آبی در خراسان‌رضوی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان امشب در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از پیشران‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان است. لذا علی‌رغم محدودیت‌های آبی و خشکسالی‌ها، استان خراسان رضوی یکی از قطب‌های کشاورزی در خیلی از محصولات محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا سهم اشتغال در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند، ادامه داد: در این راستا هم سند سازگاری با شرایط کم آبی در استان تدوین شده است و چشم‌انداز وضعیت استان در سال 1420 را مشخص می‌کند.

وی به مراسم امروز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی 5 بخش از طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و شرق کشور با دستور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک برنامه 5 ساله آب مورد نیاز استان که با اولویت صنعت و بخش کشاورزی است، تامین شود. با وجود این پروژه قطعا تحول بزرگی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری استان انجام خواهد گرفت.

معتمدیان در ادامه سخنان خود یکی از اولویت‌های استان در سال 1400 را اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی بیان کرد و ادامه داد: در این سند وظایف و تکالیف همه دستگاه‌های متولی آب مشخص شده و بر این اساس بحث هوشمندسازی، اصلاح شبکه‌های انتقال آب، اصلاح شبکه‌های توزیع آب و غیره در این سند تدوین شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ضرورت دارد در بخش احیا، مرمت و بازسازی قنوات ورود شود، خاطرنشان کرد: احیای قنوات اثرگذار است و عامل نگهداشت مردم در مناطق روستایی تلقی می‌شود، در این راستا موضوع خشکسالی و کمبودها در روستاها یکی از دلایل وجود پدیده حاشیه نشینی در شهرها است.

وی همچنین توسعه آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان را امری مهم دانست و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید بسیج شوند تا منابع موجود را مدیریت کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه نیاز است به سمت تغییر الگوی کشت و مکانیزه کردن آبیاری در حوزه کشاورزی حرکت کنیم، عنوان کرد: امر توسعه گلخانه‌های استان را در چند ماه گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه احداث هزار هکتار گلخانه استارت زدیم و این مهم جزو پروژه‌هایی است که حمایت دولت را در پی دارد.

استاندار خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: موقعیت استان به لحاظ وجود در بین شاهراه‌های منطقه به گونه‌ای است که زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی را باید فراهم کنیم.

برچسب ها: کم آبی ، خراسان رضوی ، مشهد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: