bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمبود هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش یکی از آسیب های موجود در سیستان و بلوچستان است؛ به همین دلیل باید به سمت تربیت دانش آموزان فنی و ماهر در استان حرکت کنیم تا به بهبود وضعیت اشتغال استان در آینده کمک شود.

 احمدعلی موهبتی در شورای آموزش و پرورش استان که شامگاه یکشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اختصاص سهمیه ویژه برای جذب دانش آموزان استان در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان بسیار مهم است، چرا که به ماندگاری نیروهای بومی در استان کمک می کند.

وی به پراکندگی جغرافیایی جمعیت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:  توسعه مدارس شبانه روزی و همچنین اجرای هر چه بهتر طرح روستا مرکزی تاکید داریم؛ چرا که سبب می شود موقعیت و فرصت آموزش برای دانش آموزان روستایی در مقاطع متوسطه اول و دوم فراهم شود.

استاندار افزود: به کارگیری خودورهای ایمن برای ایاب و ذهاب دانش آموزان در طرح روستامرکزی از اهمیت زیادی برخوردار است که دولت باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

موهبتی ایجاد توازن در توزیع دانش آموزان دوره متوسطه دوم در میان رشته های مختلف را ضروری دانست و گفت: باید دانش آموزان مستعد و علاقه مند به کارهای فنی و مهارتی به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت شوند چرا که  به بهبود وضعیت اشتغال استان در آینده کمک می شود.

استاندار با قدردانی از مجموعه اقدامات انجام گرفته در خصوص کاهش فاصله نرخ شاخص های گوناگون آموزشی و تربیتی استان به میانگین کشور، بیان داشت: اقدامات خوب و ارزنده ای در سه سال اخیر در راستای تحقق و توسعه عدالت آموزشی در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت صورت پذیرفته که نشان از توجه دقیق، عمیق و نگاه عدالت محور مسئولین و خیرین به این مهم دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: