bazarnews

کد خبر: ۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه، رعایت برخی نکات جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در هنگام خرید‌های نوروزی را ضروری دانست.
بهمن خدادادیان با اشاره به شلوغی بازار‌ها و افزایش خرید‌های نوروزی در روز‌های پایانی سال، گفت: امسال شرایط متفاوت است و با وجود کرونا افراد باید رعایت برخی نکات را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.
 
او افزود: متأسفانه در روز‌های اخیر، ویروس کرونای انگلیسی نیز در استان شناسایی شده و نیاز است که شیوه‌نامه‌ها به‌صورت ویژه‌تر اجرا شوند.
 
خدادادیان گفت: در وهله اول توصیه بر این است که افراد تا حد امکان از رفتن به بازار و انجام خرید‌های نوروزی خودداری کنند، زیرا در نوروز باید از برگزاری هرگونه دورهمی، مهمانی و مسافرت خودداری شود. بنابر این، نیاز چندانی به خرید لباس، وسیله پذیرایی و وسایل سفر و غیره نیست.
 
او افزود: در صورتی که افراد برای خرید اقلام ضروری باید به بازار مراجعه کنند، توصیه می‌شود در ساعات صبح یا ساعاتی که بازار به نسبت خلوت‌تر است، کار خرید خود را انجام دهند.
 
خدادادیان اظهار داشت: هنگام رفتن به بازار جهت خرید اقلام ضروری هم نیاز است که افراد با توجه به شناسایی کرونای انگلیسی، حتما از دو عدد ماسک استفاده کنند.
 
او افزود: در کنار استفاده از دو عدد ماسک، رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است و افراد باید از حضور در حراجی‌ها و مغازه‌های شلوغ در بازار به‌طور جدی خودداری کنند.
 
خدادادیان توصیه کرد: افراد هنگام خرید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، مدت ماندگاری در مغازه‌ها را کم کنند و بیش از چند دقیقه در یک مغازه نمانند.
 
او افزود: در این شرایط کرونایی، در مکان‌های مسقف ماندن به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. بنابر این، افراد باید از پاساژگردی‌های بی‌مورد، خودداری کنند.
 
کارشناس بهداشت محیط گفت: افراد باید جهت خرید حتما از کارت بانکی استفاده و از جابجا کردن پول نقد به دلیل آلودگی بالای آن خودداری کنند. هنگام استفاده از کارت نیز خودشان کارت را بکشند، رمز را وارد و حتما از مواد ضد عفونی‌کننده دست استفاده کنند.
 
صدا وسیما/
برچسب ها: بازار ، کرونا ، خرید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: