bazarnews

کد خبر: ۹۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این سال‌ها بعضاً خصوصی سازی‌ها خیلی دقیق نبوده است و یا برخی از واگذاری‌ها مسئله داشته است و برخی از واگذاری‌ها نیز مجددا به دولت برگشته است. در همه کشور‌های دنیا بیشترین نقش توسعه اقتصادی در دست بخش خصوصی است.
محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مهمترین عیوب اقتصادی کشور بیان داشت: متاسفانه هنوز یک دهه است که  تکلیف اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی در کشور مشخص نیست و تنها حرکت‌هایی زیگزاگی انجام می‌دهیم. 

وی افزود: در این سال‌ها بعضاً خصوصی‌‌سازی‌ها خیلی دقیق نبوده است و  یا برخی از واگذاری‌ها مسئله داشته است و برخی از واگذاری‌ها نیز مجددا به دولت برگشته است. در همه کشورهای دنیا بیشترین نقش توسعه اقتصادی در دست بخش خصوصی است. 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت باید کمک کننده و تسهیلگر بخش خصوصی باشد، گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در خصوص واگذاری فعالیت‌های اقتصادی است؛ مبحثی استراتژیک است و باید با دقت انجام شود. 

پورمحمدی با اشاره به اینکه اقتصاد را تا حد زیادی باید رها سازی کرد، گفت: برای پیشرفت اقتصادی کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کرد. هر کجا به بخش خصوصی اعتماد کردیم؛ موفق بوده‌ایم. کارآفرینان استان تا حدود زیادی سعی کردند طرح‌های توسعه‌اای هم داشته باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اعتمادسازی و ثبات در سیاست‌های اقتصادی تصریح کرد: بعضاً مدیران بخش‌های تولیدی و صنعتی از بخشنامه‌های خلق الساعه‌ای که ۲۴ ساعت نگذشته عوض می‌شوند، گلایه دارند.

وی گفت: به‌نظر بنده اگر به بخش خصوصی آزادی عمل بیشتری دهیم و دولت خود را از تصدی‌گری کنار بکشد و نقش تسهیلگری را عهده دار شود، خیلی از این معضلات کشور حل می‌شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: