bazarnews

کد خبر: ۹۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
در پژوهش مشترک محققان دانشکده فنی و مهندسی و پردیس فناوری‌های نوین دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگر دانشگاه ETS در مونترال کانادا، بهبود خواص مکانیکی و بایوخوردگی آلیاژ پایه منیزیم بررسی شد.
 

این پژوهش مشترک توسط دکتر غلامرضا ابراهیمی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی، دکتر حمیدرضا عزت پور، عضو هیئت علمی پردیس فناوری‌های نوین، دکترمهدی کاویانی، دانش آموخته دانشگاه حکیم سبزواری و دکتر محمد حجازی از دانشگاه ETS کانادا صورت گرفته است.

دکترعزت پور در خصوص این طرح پژوهشی گفت: در این طرح پژوهشی، رفتار مکانیکی و بایو خوردگی آلیاژ پایه منیزیم Mg-Zn-Ca-Mn بعد از تغییرشکل شدید بررسی شده و ارتباط بین عملیات ترمومکانیکال و رفتار بایوخوردگی آلیاژ به طور کامل مورد پژوهش قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی پردیس فناوری های نوین دانشگاه حکیم سبزواری، خاطرنشان کرد: بهبود قابل توجه خواص مکانیکی و بایو خوردگی آلیاژهای پایه منیزیم بعد از فرایند ترمومکانیکال جدید معرفی شده در این مطالعه می تواند منجر به توسعه کاربرد این سری از آلیاژها به عنوان بایومتریال شود.

نتایج حاصل از این پژوهش، به صورت مقاله‌ای در ژورنال معتبر Journal of Magnesium and alloys (Q1) با ضریب تاثیر ۷٫۱۱۵ = IF که جزو ۱۰ درصد مجلات حوزه مهندسی مواد و متالورژی است، منتشر شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، لینک این مقاله از طریق آدرس اینترنتی https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2213956720302425 قابل دسترسی است.

 

ایسنا/

برچسب ها: مکانیک ، منیزیم ، آلیاژ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: