bazarnews

کد خبر: ۹۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
فرماندار گناباد گفت: امسال هزار و ۱۶۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف این شهرستان جذب شد.

حامد قربانی دوشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: از این میزان ۴۴۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد و بقیه از اعتبارات منابع داخلی و مناطق کمتر توسعه یافته تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی جذب این اعتبار اقدام بسیار خوبی در مسیر توسعه کارآفرینی و اشتغال در شهرستان گناباد است.

فرماندار گناباد گفت: تعهد اشتغال این شهرستان بر اساس سامانه رصد در سال جاری ۶۹۸ مورد بود در صورتی که هزار و ۱۳۲ فرصت شغلی و بیشتر از میزان تعهد محقق شد.

وی افزود: ۱۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ در قالب ۳۹۷ طرح به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته  امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گناباد پرداخت شد.

قربانی ادامه داد: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا هزار و ۵۶۰ طرح با اشتغال هزار و ۸۳۳ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانکهای عامل معرفی شدند و از این میزان ۱۴۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی گفت: ۲۳۰ طرح با اشتغال ۲۴۸ نفر در این شهرستان نیز برای دریافت ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به بانکهای عامل معرفی شدند که پرونده آنان در دست بررسی است.

فرماندار گناباد افزود: در سال جاری که توسط رهبر معظم  انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده با وجود تحریمهای استکبار جهانی، ایجاد اشتغال در کنار صیانت از فرصتهای شغلی موجود و حمایت از  واحدهای تولیدی در راستای رویکردهای دولت تدبیر و امید مورد توجه مسوولان ذیربط در  این شهرستان قرار گرفت و از همه ظرفیتها برای تحقق این امر استفاده شد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا در کنار تشدید تحریمهای دشمنان شرایط بسیار سخت  اقتصادی در کشور ایجاد کرده و تعدادی از واحدهای صنفی و فعالان بخشهای مختلف این شهرستان برای جلوگیری از افزایش تبعات کرونا حدود چهار ماه تعطیل بودند ولی دولت با تدبیر خود توانست با حمایت از مشاغل آسییب دیده از طریق پرداخت نسهیلات امید را در دل مردم ایجاد کند.

قربانی گفت: آمریکا در این تحریمها علاوه بر دولت، مردم و فعالان اقتصادی و تجار را نیز آماج تحریمهای خود قرار داد ولی مردم با صبر و مقاومت نشان دادند همچنان به نظام جمهوری اسلامی  وفادارند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است و حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: