bazarnews

کد خبر: ۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
برنامه اقدام مشترک همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزارت کار و حمایت اجتماعی فدراسیون روسیه امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر تحکیم و تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد. 

وی گفت: خوشبختانه همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در بخش‌های سیاسی و منطقه‌ای در سطح مناسبی است و باید تلاش کنیم همکاری‌های اقتصادی نیز توسعه یابد. 

شریعتمداری با اشاره به برگزاری نشست‌های قبلی گفت: بسیار خوشبختم نشست بهمن ماه سالجاری به ثمر نشست و امروز شاهد امضای برنامه اقدام یادداشت تفاهم هستیم. 

شریعتمداری با اشاره به برنامه اقدام مشترک بین دو کشور گفت: زمینه‌های همکاری در حوزه‌های روابط کار، تامین اجتماعی، توسعه اشتغال و اعزام نیروی کار فراهم شده است و اجرای مفاد آن، می‌تواند سهم مهمی در تقویت روابط بین دو کشور داشته باشد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت همکاری در حوزه تامین اجتماعی، افزود: شباهت‌های زیادی بین سیستم تامین اجتماعی در ایران و روسیه وجود دارد و ما از امضای موافقت نامه تامین اجتماعی بین دو کشور استقبال می‌کنیم. 

در این نشست آنتون کوتیاکوف وزیر کار وحمایت اجتماعی فدراسیون روسیه نیزگفت: در سه ماهه اول، کار گروه‌هایی از سوی دو وزارتخانه، مفاد برنامه اقدام مشترک را کارشناسی و بررسی کردند. 

وی حوزه‌های تامین اجتماعی، روابط کار، اعزام نیروی کار، مستمری برای بازنشستگان و تبادل تجربیات بین دو کشور را از مهمترین حوزه‌های همکاری بین دو کشور در برنامه اقدام مشترک برشمرد. 

وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی فدراسیون روسیه به توسعه و تقویت و تحکیم روابط بین دو کشور در حوزه‌های مشترک همکاری تاکید و ابراز امیدواری کرد نشست‌های بعدی بین دو وزارتخانه به صورت حضوری انجام شود. 

در پایان این نشست، برنامه اقدام مشترک یادداشت تفاهم همکاری به امضای محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران و آنتون کوتیاکوف، وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی فدراسیون روسیه رسید. 

قبل از امضای این سند، صورت جلسه کارگروه مشترک دو کشور توسط مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و معاون همکاری‌های بین المللی وزارت کار و حمایت‌های اجتماعی فدراسیون روسیه به امضا رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: