bazarnews

کد خبر: ۹۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: اگر امور مربوط به مجوزدهی و نظارت بر عملکرد خیریه‌ها به صورت متمرکز و سامانه‌ای و هوشمند انجام شود، هم موازی‌کاری‌ها جمع می‌شود و هم اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی خیریه‌ها از بین نمی‌رود و فعالیت‌ها با نظم و نظارت بیشتر انجام می‌شود.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد خیریه‌ها در کشور، به بازارنیوز گفت: خیریه یک فعالیت مدنی و اجتماعی است که بر اساس آموزه‌های دینی و اجتماعی ما از قدیم البته نه به این شکل و ساماندهی امروز در جامعه وجود داشته است. امروزه با توجه به این که ممکن است از این مسئله سواستفاده شود و افرادی که باید تحت پوشش قرار بگیرند، نتوانند از این امر بهره کافی ببرند، نیاز به ساماندهی قانونی خیریه‌ها هستیم.

رحیمی درباره تخلفاتی که زیر پوست این خیریه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: این که خیریه‌ها به سمت فعالیت‌های سیاسی، فساد مالی و امنیتی بروند، به اعتماد مردم آسیب می‌زند و و رابطه اساسی که باید بین پشتوانه اجتماعی و افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر وجود داشته باشد، از بین می‌رود و نهاد‌های خیریه بدون پشتوانه باقی می‌مانند.

وی افزود: اگر امور مربوط به مجوزدهی و نظارت بر عملکرد خیریه‌ها به صورت متمرکز و سامانه‌ای و هوشمند انجام شود، هم موازی کاری‌ها جمع می‌شود و هم اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی خیریه‌ها از بین نمی‌رود و فعالیت‌ها با نظم و نظارت بیشتر انجام می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: در کنار این که خیریه‌ها نباید فعالیت سیاسی، امنتی داشته باشند، ما هم نباید دستگاه‌های ناظر دید سیاسی به فعالیت خیریه‌ها داشته باشیم. انسان‌ها وقتی می‌خواهند عمل خیر انجام دهند، نباید گزینش سیاسی انجام داد. هرکسی می‌خواهد کار خیر انجام دهد باید راه برای او باز باشد، ولی اگر هر فردی با هر ویژگی هم بخواهد از خیریه‌ها سواستفاده کند و اقداماتی خارج از چارچوب هدف خیریه‌ها انجام دهند باید با او با شدت برخورد شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اگر ایراد و نقص قانونی در زمینه خیریه‌ها وجود دارد، مجلس این آمادگی را دارد که چه در کمیسیون‌های تخصصی و چه در مرکز پژوهش‌ها به آن بپردازد.
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: