bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ۱۲ تعاونی مرزنشین در استان رفع تعلیق شده و می‌توانند از این به بعد به مبادلات مرزی بپردازند.

خالد جعفری روز سه‌شنبه پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان از لحاظ اطفای حریق امکانات لازم در تیرپارک های مرز باشماق باید ایجاد شود، اظهار داشت : از ۱۶ تعاونی مرزنشین استان که فعالیت آنها به حالت تعلیق درآمده بود ۱۲ تعاونی رفع تعلیق شده است.

وی اضافه کرد: این تعاونی‌ها که بیشتر در شهرستان‌های سقز و بانه قراردارند از این به بعد می‌توانند به مبادلات مرزی بپردازند و در این راستا هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در خصوص وضعیت ساماندهی مرز باشماق گفت: تیرپارک‌های سوخت باید نظارت و تجهیزات اطفای حریق آن تامین شود و براساس استانداردها در این راستا عمل کنند.

جعفری اظهار داشت: براساس گزارش اعلام شده ۲۱ میلیارد ریال برای ساماندهی تیرپارک‌ها نیاز است که اگر سرمایه گذار ۱۶ میلیارد ریال آن را تامین کند پنج میلیارد ریال باقی مانده آن به صورت بلاعوض به او پرداخت می شود.

وی در ارتباط با احداث پایانه صادراتی میوه و تره‌بار در مرز باشماق با اشاره به اینکه ایجاد پایانه صادراتی میوه و تره‌بار در باشماق منجر به توسعه این مرزمی‌شود، گفت: سازمان تعاون روستایی استان متولی ایجاد این پایانه است و با توجه به اینکه اتحادیه تعاون روستایی شبکه بهم پیوسته‌ای است در کشور لذا محصولات صادراتی به اندازه کافی تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ارتباط با پروژه نمایشگاه‌ بین‌المللی استان هم اظهار داشت: قرار بود تا پایان سال‌ جاری سالن‌های پروژه نمایشگاه‌های بین المللی استان به اتمام برسد که روند اجرای آن از برنامه و توافقات انجام شده عقب تر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز اظهار داشت: با اخذ مجوز از مالکان تیرپارک‌ها آسفالت محوطه و استقرار ایستگاه آتش‌نشانی و تامین تجهیزات مربوط به آن در باشماق در اولویت قرار دارد.

محمد دره‌وزمی از برپایی ۱۴ عنوان نمایشگاه تخصصی در سال آینده خبر داد و گفت: اگر شرایط مربوط به شیوع کرونا در سال آینده بهبود پیدا کند برنامه برپایی ۱۴ نمایشگاه تخصصی توسط شرکت نمایشگاه‌های استان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به گل و گیاه، کتاب و رسانه، مادر و کودک، تخصصی کشاورزی، لوازم خانگی، مواد پاک کننده، آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی و شیرینی و شکلات، فرش و تابلو فرش، معدن و صنایع معدنی، ورزش اشاره کرد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این جلسه به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان پرداخت و گفت: از تیرماه سال گذشته عملیات مربوط به اجرای این پروژه در سنندج آغاز شده است و تا شهریور هم گودبرداری سالن اصلی انجام شد.

شیرکو گویلی مساحت سالن یک این نمایشگاه را پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع و سالن ۲ را هم پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع خواند و افزود: عملیات ساخت مربوط به سالن اول تا مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: براساس برآورد انجام شده برای اجرای فاز نخست این پروژه نیاز به ۷۶۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن تامین شده است و در کل مشکلی در خصوص تامین سرمایه مورد نیاز برای این فاز وجود ندارد.

برچسب ها: تعاونی ، کردستان ، مرزنشین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: