bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
معاون سازمان تعاون روستایی گفت: طرح عرضه مستقیم میوه با نرخ مصوب توسط باغداران در ۱۵۰ غرفه در شهر تهران و ۶هزار غرفه در سطح کلان‌شهرها آغاز شد.

مرتضی معتمد معاون امور بازرگانی سازمان تعاون روستایی امروز در حاشیه طرح عرضه مستقیم میوه به مردم به‌قیمت مصوب اظهار داشت: مسئولیت تنظیم بازار شب عید امسال به‌عهده وزارت صمت است به همین منظور این دستگاه از قبل اقدام به ذخیره‌سازی و عرضه میوه در بازار کرده است اما بعد از تذکر رهبر معظم انقلاب درباره شکاف قیمت عرضه میوه میان عرضه و تقاضا و بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی نیز به این عرصه ورود پیدا کرد.
وی افزود: در این طرح میوه به‌طور مستقیم از تولیدکننده و با کیفیت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
 معاون امور بازرگانی سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه این سازمان دخالتی یا یارانه‌ای برای عرضه میوه شب عید نداشته است گفت: این اقدام به‌طور مستقیم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و ما تنها فضایی در ارگان‌ها و پایگاه‌های بسیج در اختیار تولیدکننده، سورتینگ‌داران و سردخانه‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند بدون واسطه محصول خود را به دست مصرف‌کننده برسانند.

وی تصریح کرد: 150 غرفه در شهر تهران و 6هزار غرفه در سطح کلان‌شهرها کشور اقدام به عرضه میوه به‌قیمت تنظیم بازار می‌کنند.
معتمد اظهار داشت: هر کیلوگرم پرتقال به‌قیمت 11800 تومان و به‌صورت جعبه‌ای 11500 تومان به فروش می‌رسد و قیمت سیب زرد 11200 تومان و هر کیلوگرم سیب قرمز 9 هزار تومان و به‌صورت جعبه‌ای 8 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.
معتمد گفت: محدودیتی برای عرضه میوه در بازار نداریم و حتی در مازندران حداقل 280 هزار تن میوه در سردخانه‌ها و مقادیر نامعلومی نیز در انبارهای سنتی و انبارهای خانگی باقی مانده است و نگرانی برای عدم فروش و خراب شدن آن‌ها وجود دارد.
معاون سازمان تعاون روستایی گفت: این طرح فعلاً تا پایان فروردین ادامه دارد و برای اینکه بارفروشان بتوانند بار خود را به فروش برسانند درخواست شده است که این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه نیز ادامه داشته باشد.

بیان ما/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: