bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
معاون پشتیبانی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: این اداره کل رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی این استان را به خود اختصاص داد.

 محمد صباحی روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس جدید اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال افزود: در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ و پیشبرد اهداف برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در بعد تخصصی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل موفق به کسب عنوان دستگاه اجرایی برتر در اجرای برنامه‌های حریم امنیت عمومی و صیانت از حقوق شهروندی از سوی استانداری اردبیل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی هر سال بر اساس شاخص‌های تعریف شده به لحاظ صیانت از حقوق شهروندی ارزیابی می‌شوند، اظهارکرد: ایجاد میز خدمت، پاسخگویی سریع به ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواست‌های مراجعان از سیاست‌های این اداره کل بوده است.

معاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۲ خانه بهداشت کارگری در واحدهای بالای ۵۰ نفر این استان جهت ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به کارگران فعال هستند، از زیرپوشش قرار گرفتن ۶ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی خبرداد.

صباحی اظهارکرد: برای صیانت از نیروی کار کارگاه صنعتی، تولیدی و معدنی مشمول قانون کار بالا ۵۰ نفر نیروی کار برای ارائه خدمات بهداشتی اولیه به کارگران مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت کارگری در صیانت از سلامت جامعه کارگری گفت: در شرایط حساس کنونی و شیوع ویروس کرونا در بنگاه‌های اقتصادی با نیروی کار بالا نقش نقش مسئولان ایمنی و بهداشت کار بیش از پیش احساس می‌شود.

او گفت: خانه‌های بهداشت کارگری با هدف آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه مسائل بهداشت عمومی و بهداشت کار، نظارت و کنترل موازین بهداشتی در محل بنگاه اقتصادی،  پیشگیری از بیماری‌های شایع و حوادث ناشی از کار ایجاد می‌شوند.

احمد قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این آیین با اشاره به اهمیت نحوه خدمات‌رسانی در دستگاه‌های اجرایی برای کسب رضایت عموم مردم گفت: هر دستگاه اجرایی که در تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات اداری مناسب به مراجعان عملکرد مطلوبی داشته در ارزیایی سالانه عملکرد مدیران مورد تشویق قرار گرفته و از امتیاز ویژه بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به مشکل بیکاری ریشه‌دار بیکاری خلخال اظهارکرد: انتظار از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رفع موانع سرمایه‌گذاری از پیش روی مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در این منطقه است.

در این مراسم علی رضا باقری به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال معرفی و از علیرضا خلیلی مدیر قبلی این اداره تجلیل شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: