bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اختصاص 350 میلیارد تومان برای مقرری بیمه هنرمندان، نویسندگان، شاعران و روزنامه‌نگاران در ایام بیکاری خبر داد.

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اختصاص 350 میلیارد تومان برای مقرری بیمه هنرمندان، نویسندگان، شاعران و روزنامه‌نگاران در ایام بیکاری خبر داد.

وی افزود: این هدیه کمیسیون فرهنگی مجلس به هنرمندان است و اکنون صندوق اعتباری هنر که دارای 40 هزار عضو است می‌تواند برای شرایط بیکاری هنرمندان که شرایط سختی در ایام کرونا داشتند در قالب و هدیه کمیسیون فرهنگی مجلس که در اصلاحیه بودجه 1400 اتفاق افتاده استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد:‌ این اتفاق ایجاد یک حرکت جدید برای کمک جدی به اهالی هنر یعنی سینماگران، بازیگران تئاتر، روزنامه‌نگاران، شاعران و نویسندگان است و امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم مقرری صندوق هنر را افزایش دهیم تا دغدغه هنرمندان مرتفع شود.

راستینه همچنین از اختصاص 800 میلیارد تومان برای مؤسسات فرهنگی مردم‌نهاد و 1500 میلیارد تومان برای تولید محتوا در فضای مجازی خبر داد و گفت: 10 سال است که مقام معظم رهبری در زمینه تمرکز بر تولید محتوا برای فضای مجازی تأکید داشته‌اند که کمیسیون فرهنگی با تمرکز بر این موضوع در اصلاح لایحه بودجه مبلغ 800 میلیارد تومان برای مؤسسات فرهنگی مردم‌‌نهاد و 1500 میلیارد تومان برای تولید محتوا در فضای مجازی پیش‌بینی کرده است.

وی تأکید کرد: قرار است کارگروه فرهنگی متشکل از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و شورای مدیریت حوزه علمیه تشکیل شود و تصمیماتی برای حرکت بهتر فرهنگی در فضای مجازی گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد:‌ این اولین بار است که برای تولید محتوای غنی در فضای مجازی بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود چرا که آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها از طریق فضای مجازی وارد شده است و این یک حرکت درست فرهنگی برای ارتقاء شاخص‌های سواد رسانه‌ای و تولید محتوای غنی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

راستینه گفت: مؤسسات فرهنگی و NGO‌ها که نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه دارند با این تصمیم می‌توانند از سال آینده فرصت بهتری برای استمرار و ارتقاء فعالیت خود داشته باشند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: