bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی طی سال جاری ۳۱۳ فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شد.

هادی ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فرصت شغلی به دنبال صدور ۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی و ۵۰ مجوز جدید سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن گناباد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ طرح تولیدی صنعتی و معدنی برای اخذ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون به بانکهای عامل معرفی شدند که از این میزان ۷۴۰ میلیارد ریال جذب شده و بقیه در حال تخصیص است.

رییس اداره صنعت، معدن و  تجارت گناباد گفت: ۱۱ طرح تولیدی صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۶۰ درصد در این شهرستان در حال اجراست و تا قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

ایزدی افزود: با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و بر اساس رویکردهای دولت تدبیر و امید ۷۲۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت و معدن گناباد طی سال جاری جذب شد که نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و اشتغال دارد. 

وی بدون توضیح بیشتر ادامه داد: نرخ تعطیلی و بیکاری واحدهای تولیدی در گناباد هفت درصد و نسبت به سایر نقاط استان خراسان رضوی کمتر است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و 2 برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: