bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: وجود دلال‌ها مساله واضح و مشخصی است. اگر سری به میدان مرکزی زده شود به راحتی معلوم خواهد شد که چه کسی دلال است و چه کسی دلال نیست.
 

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره تمهیدات صورت گرفته برای عرضه محصولات به مناسبت عید نوروز گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی باید آمادگی پیدا کند که اگر نیاز شد در این قضیه وارد شود. چون برای تنظیم بازار میوه‌ها و محصولات دیگر را به میادین می‌دهند.

وی درخصوص مساله شفاف نبودن قیمت‌ها و کیفیت محصولات عرضه شده در بازارهای میوه و تره بار گفت:، چون اتحادیه ما وارد این موضوع نشده نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم. ما هر ساله توزیع میوه و سبزی داشتیم. امسال، اما از ما خواسته شد آماده باشیم تا در صورت نیاز در این مساله ورود کنیم. البته ما الان آمارمان را هم ارائه داده ایم و آمادگی لازم را داریم. در واقع بستر کار آماده است و به محض اینکه احساس نیاز بکنند به ما اعلام خواهد شد. اما فعلا اتحادیه میوه و تره باردر این قضیه وارد شده است.

کارگر درباره مساله برخورد با دلال‌ها و واسطه گران در بازارهای میوه و تره بار گفت: در این زمینه اتحادیه بارفروشان باید نظارت کند. ما در اتحادیه میوه و سبزی گله‌مند هستیم و بابت وجود دلال‌ها انتقاد داریم. اما اینکه دلال‌ها جمع آوری بشوند یا تذکر داده شود یا مسوولیتی برای برخورد با دلال‌ها متوجه صنف ما باشد چنین چیزی نیست. ما فقط می‌توانیم انتقاد کنیم و از مسوولان بخواهیم که جلوی فعالیت دلال‌ها را بگیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره چگونگی شناسایی دلال‌ها و واسطه گران در بازارهای میوه و تره بار گفت: وجود دلال‌ها مساله واضح و مشخصی است. اگر سری به میدان مرکزی زده شود به راحتی معلوم خواهد شد که چه کسی دلال است و چه کسی دلال نیست. اینکه چه کسانی فاکتور خرید را نشان می‌دهند یا نمی‌دهند همه چیز را روشن می‌کند. آن‌هایی که فاکتور را نشان می‌دهند حجره دارها هستند. کسانی هم که حاضر نیستند برای عرضه بار فاکتور بدهند روشن است که دلال هستند.

کارگر درباره گمانه‌های مطرح شده درباره طراحی لباس متحد الشکل برای فروشندگان میوه و سبزی اظهار داشت: این مساله به اتحادیه ما مربوط نمی‌شود. اگر منظور بازارهای میوه و تره بار سطح شهر هستند که این‌ها به شهرداری مربوط می‌شود. اما اگر میدان مرکزی میوه و تره بار مدنظر باشد مسوولیت با اتحادیه عمده فروشان است. ما نظارت هایمان مربوط به سطح شهر است.

وی درباره امکان فراهم شدن شرایط برای خریدآنلاین میوه و سبزی توسط شهروندان گفت: هرکسی که پروانه کسب داشته باشد می‌تواند فروش آنلاین را هم در برنامه اش قرار دهد. ما از هرچیزی که بتواند به تکنولوژی کمک کند حمایت می‌کنیم. البته این کار نیاز به برنامه ریزی ویژه‌ای ندارد. چون خیلی‌ها در بخش خصوصی درحال انجام فروش آنلاین محصولاتشان هستند.

کارگر با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان میوه  و سبزی سطح شهر را پوشش می‌دهد افزود: در سطح شهر هم مغازه داران مشغول فعالیت هستند که هر مغازه داری اگر پروانه کسب داشته باشد در صورت ایجاد آمادگی‌های لازم می‌تواند محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش برساند. اما مساله فروش محصولات عمده به صورت آنلاین به اتحادیه ما ارتباطی ندارد.

 

میزان/

برچسب ها: دلال ، بازار ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: