bazarnews

کد خبر: ۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عادی شدن شرایط استان برای ایام نوروز را بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه مازندران در بدترین زمان سال و فصل اوج مسافرت به رنگ‌بندی کم‌خطر بازگشته است که می‌تواند برای پس از نوروز این استان را با چالش‌های جدی مواجه کند.

دکتر قاسم اویس روزچهارشنبه در واکنش به برداشتن ممنوعیت سفر به مازندران براساس رنگ بندی زرد این استان که در تازه ترین پایش وزارت بهداشت منتشر شد، اظهار داشت: این مسئله مازندران را در شرایطی توام با خوشحالی و نگرانی قرار داده است. 
وی توضیح داد: با وجود اینکه عادی شدن شرایط کرونایی استان و خروج از موج همه‌گیری یک موفقیت و خوشحال کننده است اما متاسفانه مازندران در بدترین شرایط و زمان سال از محدودیت‌های کرونایی که توانست استان را از موج سوم بهتر از 2 موج قبلی نجات دهد خارج شد. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خروج مازندران از محدودیت در زمان فرارسیدن پرترافیک‌ترین زمان سفر و دید و بازدید محلی همزمان با شناسایی چندین مورد کرونای جهش یافته انگلیسی را وضعیت هشدار دهنده توصیف کرد و گفت: دور نمای رفتار اجتماعی و موقعیت استان در کرونا بسیار نگران کننده است. 
دکتر اویس افزود: رنگ بندی جدید و برداشته شدن محدودیت ها از چند منظر نگران کننده است زیرا علاوه بر ورود مسافران به مازندران، تردد بین شهری و خانوادگی استان برای دید و بازدید نوروزی را به واسطه ایام عید افزایش خواهد داد که کاملاً با مدیریت همه‌گیری کرونا در تعارض قرار دارد. 
به گفته او از طرفی تجربه ثابت کرده است که هم بین مسافران و هم در دورهمی خانوادگی مردم استان حداقل های پروتکل های بهداشتی نیز رعایت نمی شود و پیش بینی می شود نوروز امسال نیز شرایط همانند گذشته باشد. 
اویس شیوع کرونای جهش یافته را مضاف بر شرایط نگران کننده نوروز دانست و افزود: اگر شرایط به همین شکل باشد مازندران حتما پس از ایام تعطیلات نوروز یا حتی در خلال تعطیلات با موج جدیدی از همه گیری و شاید بسیار سخت تر از پیک سوم روبه‌رو شود. 

 

مازندران در حال خروج از پروتکل‌ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همچنین به شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشت در استان اصلاً خوب نیست و روند کاهشی دارد. 
به گفته او رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارهای استان و اماکن عمومی طی روزهای اخیر و همراه با دوران موسوم به شب عید به شدت در حال کاهش است که نیازمند توجه و مدیریت جدی می‌باشد. 
اویس میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و هشدار داد که ورورد مسافران و دید و بازدیدهای شب عید می تواند همین مقدار را نیز کاهش دهد. 
بر اساس تازه ترین تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مازندران به طور کلی وارد رنگ بندی زرد کرونایی شد و ۱۶ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان در این رنگ بندی قرار دارند. 
همچنین ۶ شهرستان میاندرود، عباس آباد، سیمرغ، چالوس ، سوادکوه شمالی و فریدونکنار وارد رنگ بندی آبی شدند که با این شرایط سفر به استان مازندران ازاد و تمامی محدودیت های ترددی برداشته شده است. 
صبح امروز نیز مسئولان میاث فرهنگی و گردشگری استان از برگزاری ستاد تسهیلات سفر نوروزی در مازندران خبر دادند که مهر تاییدی بر آغاز سفر نوروزی به مازندران است.

حوزه درمان مازندران تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل قرار دارد که در حال حاضر ۵۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش این ۲ دانشگاه بستری هستند و از این تعداد ١١۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند. همچنین  بر اساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران ابتلای هفت نفر به ویروس کرونای جهش یافته یا انگلیسی در استان تایید شده است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: