bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
راه اندازی مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور ضمن حفظ اشتغال و کسب و کارها، افزایش طول عمر بنگاهها را به دنبال دارد و از رکود تعطیلی واحدها و خواب سرمایه ها جلوگیری می کند.

پس از افتتاح مرکز اورژانس کسب و کار در دانشگاه علم و فرهنگ، مرکز پایش سیاستها و برنامه های اشتغال کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

این مرکز که تمام سیاستهای اشتغالزایی کشور را رصد و نقایص موجود رفع می‌کند گام موثری در جهت حفاظت از مشاغل و اشتغال موجود و افزایش طول عمر بنگاههای اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مانند یک موجود زنده هستند که اگر مراقبت نشوند از بین می‌روند.

او می گوید: ریزش و رویش در بنگاه‌های تولیدی یک امر طبیعی است که باید روند فعالیت تولیدی در بنگاه‌ها به طور مرتب رصد شود تا فعالیت بنگاه‌ها ادامه پیدا کند.

شریعتمداری می گوید: در طول هشت دهه گذشته ۱۰ هزار واحد تولیدی در کشور از بین رفته یا تعطیل شده اند و تنها نامی از آنها باقی مانده است.

به گفته وزیر کار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور در این بنگاهها معطل مانده است هرچند که طبق اعلام مراجع ذیربط، سالانه تعدادی از بنگاه‌های تعطیل شده به مدار تولید برمی‌گردند و دوباره احیا می‌شوند.

ارزیابی و نظارت بر عملکرد اشتغالی استانها، تهیه برنامه های اختصاصی برای هر استان یا شهرستان بر اساس محیط کسب و کار و افزایش بهره وری و اثربخشی برنامه و سیاستهای اشتغال در سطح استانی و شهرستانی از جمله اهداف مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور است.

با راه اندازی این مرکز امکان ارزیابی و نظارت بر دستگاههای اجرایی فعال در حوزه اشتغال به وجود می آید.

، مرکز پایش سیاستها و برنامه‌های اشتغال کشور زیر مجموعه دبیرخانه شورای عالی اشتغال در وزارت کار است و هدایت صحیح منابع تخصیص یافته در حوزه اشتغال، آینده نگری در حوزه بازار کار، تصمیم گیری و سیاست گذاری  متناسب با حوزه اشتغال، بهبود شاخص های کلان بازار کار، کاهش مخاطرات کسب و کار و افزایش طول عمر بنگاهها از جمله دستاوردهای پیش بینی شده در این مرکز به شمار می رود.

(ایسنا)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: