bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با آغاز سال جدید خواستار ایجاد تشکل کشاورزی برای تمامی شهرستان های استان که چنین تشکلی ندارند، هستیم، چرا که پیگیری ها از طریق این تشکل ها تسریع می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در جلسه تشکل‌های کشاورزان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری شرکت آب منطقه‌ای شیوه جدیدی از مدیریت را در استان آغاز کرد که در ابتدا با مخالفت‌های بسیاری رو به رو شد اما اکنون با گذشت یک سال از این رویداد، اتفاقات بسیار مبارکی رخ داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: کشاورزان موفق‌ترین، سالم‌ترین و پیگیرترین مدیران آب هستند به شرط آن که کشاورز به عنوان یک عضو موثر در مسائل مربوط به آب حضور داشته باشد و نظر وی در تصمیم گیری‌ها در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: با آغاز سال جدید خواستار ایجاد تشکل کشاورزی برای تمامی شهرستان‌های بدون تشکل هستیم، درخواست ما این است که این شهرستان‌ها دست به کار شوند و این تشکل را ایجاد کنند.

علایی با بیان اینکه در دوران خشکسالی باید دست کشاورزان گرفته شود که احساس نکنند آب منطقه‌ای آنها را رها کرده است، گفت: در نتیجه با این تصمیم، مقداری از شارژ آب سال ۱۴۰۰ را به کشاورزان یک ماه زودتر یعنی در اسفند ماه سال جاری می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: آب منطقه‌ای در مسائلی مانند سامان‌دهی چاه‌های بدون کنتور هوشمند، پروانه آن‌ها، دریافت حقوق برای این چاه‌ها، مباحث مربوط به آبخوان‌داری، آبخیزداری و تغذیه مصنوعی نیاز به کمک، همکاری و ایده‌های موثر کشاورزان و تشکل‌های آن‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید به صورت کامل احساس کنند که با ایجاد این تشکل‌های کشاورزی، کارها راحت‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر پیش می‌رود، بیان کرد: کشاورز باید در عمل ببیند حضور تشکل‌ها بسیار موثر است و در نبود این تشکل‌ها کارها سخت‌تر پیش می‌رود.

علایی اظهار کرد: امروز دیگر کشاورزان نباید مسیرهای طولانی را برای حل مشکلات خود به مشهد طی کنند و در پروسه مسائل اداری خسته شوند بلکه باید به راحتی از طریق تشکل کشاورزی شهرستان خود بتوانند مسائل و مشکلات را به راحتی پیگیری کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط فعلی نحوه پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان باید از حضوری به سمت غیرحضوری و مجازی هدایت شود.

برگزاری ۷۹ جلسه تشکل‌های کشاورزی از سال ۹۶ تاکنون

در ادامه این جلسه مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، غلامرضا ممدوحی اظهار کرد: امروز پنجمین جلسه تشکل‌های کشاورزی سال ۹۹ است که به صورت کلی برگزار می‌شود و از همه شهرستان‌های استان در این جلسه حضور دارند و چهار جلسه گذشته ۳۸ مصوبه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تا امروز ۷۹ جلسه با تشکل‌های کشاورزی برگزار و منجر به ۴۰۲ مصوبه شده است، افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۳۲ جلسه با ۲۶۰ مصوبه برگزار شده است که عمدتاً این مصوبات اجرایی و پیگیری شده‌اند.

ممدوحی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال ۹۹ قرار بر این بود که تا پایان سال جاری ۱۱ مورد تفاهم نامه منعقد شود که تا امروز ۱۶ مورد تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در روزهای آتی با شهرستان‌های داورزن، سبزوار، عطاییه و خوشاب نیز قرارداد بسته خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: