bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
یزد معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شهرستان ابرکوه با داشتن ۷ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت زراعت و تولید ۱۶۲ هزار تن محصول زراعی جایگاه دوم استان را در این حوزه داشته و یک‌سوم گندم استان را تولید می‌کند.

«عباس حاجی حسینی» روز گذشته در جمع مسئولین ابرکوه، این شهرستان را یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان خواند و گفت: عمده معیشت و اشتغال مردم شهرستان در بخش کشاورزی و فعالیت‌های دامی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم. سطح زیر کشت زراعی و باغی ابرکوه حدود ۱۶ هزار هکتار و میزان تولیدات این دو بخش ۲۰۵ هزار تن (۱۶۲هزار تن زراعت، ۴۳ هزار تن باغی) است.

وی افزود: ابرکوه هشت هزار و ۲۲۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی دارد که عمده آن مربوط به زردآلو و پسته بوده و جایگاه دوم را برای شهرستان در حوزه محصولات باغی تثبیت کرده است.

حاجی حسینی ادامه داد: وجود ۱۴۱هزار و ۴۸۲ رأس دام سبک و سنگین و پنج میلیون و ۲۶۷ هزار و ۴۷۹ قطعه مرغ گوشتی، تخم‌گذار و بومی و همچنین چهار هزار و ۵۵۱ کندو زنبورعسل مجموع تولیدات فرآورده‌های دامی این شهرستان را به بیش از ۳۱ هزار و ۹۴۵ تن رسانده است.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در حوزه کشاورزی به اجرای برنامه‌های جدید در آینده برای حوزه دامداری خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرستان ابرکوه با حدود ۱۱ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای، سه هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات را تولید می‌کند.

برچسب ها: ابرکوه ، استان یزد ، گندم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: