bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ایلام گفت: مجوز احداث کارخانه برای ۲ شهرستان ایلام و دهلران صادر شده و با افتتاح این کارخانه‌ها در سطح استان برای حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

یکی از اهداف برنامه راهبردی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی افزایش محصولات فرآوری شده، کاهش ضایعات، افزایش ارزش افزوده و اشتغال پایدار است.

با توجه به پتانسیل استان ایلام در خصوص تولید دانه‌های روغنی کلزا که در حال حاضر سالانه بالغ بر ۲۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان تولید می‌شود؛ احداث این کارخانه‌ها می‌توانند گامی موثر در اشتغال و تولید بیشتر در سطح استان به وجود بیاورند.

برنامه‌های زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی از جمله ایجاد سامانه‌های گرمسیری، رودخانه‌های مرزی و طرح احیا در مناطق جنوبی این سازمان تلاش می‌کند با تولید این محصول استراتژیک گامی مثبت در کشت دانه‌های روغنی به وجود بیاورد.

اصغر باباخانی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ایلام گفت: ظرفیت احداث کارخانه تولید و فراروی دانه روغنی کلزا در این استان وجود دارد و مجوز آن صادر شده است.

وی افزود: به همین منظور مجوز احداث کارخانه برای ۲ شهرستان ایلام و دهلران صادر شده و با افتتاح این کارخانه‌ها در سطح استان برای حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت جذب مواد خام ۱۰۰ هزار تن در سال و تولید روغن و استحصال آن در سال در این کارخانه به ۴۰ هزار تن روغن خام کلزا خواهد رسید.

جهش دو چندان در ایجاد کارخانه‌های روغنی در ایلام علاوه بر تولید بیشتر و اشتغال بیشتر می‌تواند سبب استقبال کشاورزان در سطح استان نسبت به این محصول فوق العاده استراتژیک شود، این در حالی است این سازمان در راستای فرآوری دانه روغنی کنجد در شهرستان دهلران با ظرفیت تولید ۴۸ تن در سال با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد انجام داده است .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: