bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه "نه تنها کرونا بلکه هیچ بیماری دیگری از ماهی قرمز و انواع ماهی‌های زینتی به انسان منتقل نمی‌شود" گفت: بیش از ۶۷میلیون قطعه ماهی‌های زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود.

با اشاره به رسم خرید ماهی قرمز در سفره  هفت سین ایرانیان اظهار داشت: ماهی قرمز از دسته ماهی‌های زینتی است که غیر از آن، انواع واریته (گونه) با رنگ‌ها و شکل‌های متنوع در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه و سگ و... در جامعه باب شده، افزود: نگهداری انواع ماهی‌های زینتی باید جایگزین این حیوانات شود.

عباسی با اشاره به مزایای ماهی‌های زینتی نسبت به دیگر حیوانات در خانه بیان کرد: ماهی‌های زینتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هیچ گونه بیماری ایجاد نمی‌کند، علاوه بر آن برای ایجاد آرامش و نشاط در خانه بسیار مفید است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: دلیل کاربرد آکواریوم با ماهی‌های زینتی در بیمارستان، مراکز درمانی، رستوران‌ها و دیگر اماکن به دلیل آرامش بخشی آن است.

عباسی در مورد تولید و پرورش ماهی‌های زینتی در استان اصفهان گفت: سالانه بیش از 67میلیون قطعه ماهی‌های زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود 300واحد پرورش ماهی‌های زینتی در استان عنوان کرد: در بین شهرستان‌ها از لحاظ تولید ماهی‌های زینتی، کاشان در رتبه اول، نجف آباد در رتبه دوم و شهر اصفهان در رتبه سوم قرار دارد.

مدیر امور آبزیان و شیلات جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به شایعه انتقال بیماری کرونا از ماهی قرمز و زینتی به انسان، اظهار داشت: نه تنها کرونا بلکه هیچ بیماری دیگری از ماهی قرمز و انواع ماهی‌های زینتی به انسان منتقل نمی‌شود.

وی پیرامون شرایط نگهداری ماهی قرمز افزود: عمر ماهی قرمز و به طور کلی ماهی‌های زینتی حدود یک سال است که اگر در شرایط هوادهی مناسب، آب بدون کلر، دمای مناسب و محیط خنک و غذادهی بسیار کم و در تنگ با دهانه باز نگهداری شود می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: در صورت عدم تمایل شهروندان از نگهداری ماهی‌های قرمز، از رهاسازی آن‌ها در رودخانه و نهرها خودداری کنند و آن را به مراکز نگهداری ماهی‌های زینتی بسپارند.

برچسب ها: ماهی زینتی ، اصفهان ، ماهی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: