bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
سمنا ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید(۱۳۹۹-۱۴۰۰) به کاشت جو به صورت دیم و آبی اختصاص یافت.

لطف‌الله رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: غلات مانند گندم و جو جزو محصولات راهبردی محسوب می‌شوند و توسعه سطح زیر کشت آن‌ها یکی از رویکردهای مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

وی ادامه داد: براساس آمار، وسعت زیر کشت جو در سال زراعی جدید(۱۳۹۹-۱۴۰۰) در مقایسه با سال زراعی گذشته(۱۳۹۸-۱۳۹۹) حدود هفت و هفت دهم درصد افزایش یافت.

رضایی یادآور شد: امسال  ۱۶ هزار و ۵۴۵ هکتار از از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان سمنان آبیاری می‌شود و در اصطلاح جو آبی گفته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: امسال از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان، چهار هزار هکتار جو دیم‌کاری شده است.

وی اضافه کرد: در کشت دیم  تنها بارش‌های آسمانی تأمین‌کنندهٔ آب مورد نیاز کشتزار و زمین کشاورزی هستند و این روش از آبیاری و کشت مربوط به مناطق شرق استان سمنان و بیشتر مربوط به شهرستان میامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته (سال زراعی۱۳۹۸-۱۳۹۹) وسعت زیر کشت جو در استان  ۱۹ هزار و ۶۹ هکتار به روش دیم و آبی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته کشت جو در وسعت ۳‌هزار و ۹۷۰ هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار و ۹۹ هکتار به روش آبی در اراضی کشاورزی استان سمنان کاشته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: افزایش عملکرد تولید غلات به ویژه گندم و جو در افزایش بهره وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی است که با به کار گیری تمام ابزار و تامین بذر گواهی شده در دستور کار قرار دارد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: