bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
استاندار گلستان از مهاجرت معکوس در ۶۰ روستای استان خبرداد و گفت: تقویت بخش کشاورزی، مصداق حمایت از تولید در گلستان است.

بعدازظهر یکشنبه در مراسمی با حضور استاندار سه دستگاه خودروی عمرانی و خدماتی به روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس «ایگدر علیا، شهرک شهید بهشتی و بی‌بی شیروان» تحویل داده شد.

استاندار گلستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به خدمت رسانی به روستاها داشته است.

وی افزود: نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده این است که باد تقویت بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک تولید و توسعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حق شناس با اشاره به وجود هزار روستا در استان اظهار کرد: اجرای طرح هادی، زیرسازی و آسفالت معابر، مقاوم سازی مسکن و تحویل خودرو و تجهیزات عمرانی و خدماتی به روستاها از جمله کارهای دولت برای افزایش ماندگاری روستاییان بوده و این اقدامات در سال‌جاری همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سایه توجهات ویژه دولت به روستاها در گلستان اکنون در ۶۰ روستای این استان مهاجرت معکوس در حال انجام است که این امر نوید بخش حرکت رو به رشد روستاها به سمت عمران و آبادانی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم بیان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت (هشت درصد) با یک سال تنفس برای خرید ۱۲ دستگاه خودروی عمرانی و خدماتی و اجرای سه طرح گردشگری به دهیاران استان گلستان پرداخت شد.

علی نصیبی اضافه کرد: هر دهیاری قصد خرید خودروی عمرانی و خدماتی یا اجرای طرح گردشگری دارد، می‌تواند به اندازه سه برابر بودجه تحقق یافته در سال را تسهیلات دریافت کند و از چک دهیاری به عنوان ضمانت تسهیلات استفاده کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: