bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
سفر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کهگیلویه و بویراحمد مصوباتی در پی داشت که محقق شدن آنها به توسعه بیشتر این استان در سال ۱۴۰۰ کمک می‌کند.

سفر تیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که زمستان گذشته به کهگیلویه و بویراحمد‌ انجام شد که عملیاتی و محقق شدن آنها می‌تواند در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان در طرح‌های حوزه راه، سد، تعاونی‌ها،  ایجاد بیمارستان، مراکز رفاهی و تجاری، بخش کشاورزی و سایر حوزه‌ها نیازمند بازنگری و حمایت است.

وی با ارزشمند خواندن و مهم بودن سفر مجموعه وزارت کار به استان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت بوده و طرح‌هایی که آغاز می‌شوند باید قبل از پایان دولت به نتیجه برسد.

غلامرضا پناه با بیان اینکه تیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظیر سفر به کهگیلویه و بویراحمد را به ۷ استان دیگر داشته، گفت: همه مصوبات سفر به کهگیلویه و بویراحمد با امضای وزیر به دستگاه‌ها مربوطه ابلاغ  شده است.

وی بیان کرد: در حوزه‌های سرمایه‌گذاری شستا و سازمان بازنشستگی مکلف شدند کارهای بزرگی سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری، معادن و صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشکلات تامین اجتماعی و درمان در استان اشاره و  افزود: تامین اجتماعی مکلف شد پروژه‌های بیمارستانی یاسوج، گچساران و ارتقاء درمانگاه دهدشت را انجام و ۶۴ تخت بیمارستانی به بیمارستان کهگیلویه اضافه کند، همچنین شعبه جدیدی در بهمئی ایجاد کند.

وی عنوان کرد: از محل ماده ۵۶ در پروژه‌های راه و سد برای سال ۹۹  بالغ بر ۳۵۰ میلیارد مصوب شد، ضمن اینکه برای سال ۱۴۰۰ این میزان تخصیص اعتبار ادامه دارد.

پناه با اشاره به محقق شدن ۳ یا ۴ پروژه کلیدی و محوری استان از طریق ماده ۵۶ گفت: با پرداخت تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون و بانک رفاه پروژه‌های کلیدی استان به نتیجه می‌رسند.

وی با اشاره به مصوبات حوزه بهزیستی‌ گفت: کمک به افراد پشت نوبت بهزیستی در مصوبات دیده شده است.

معاون وزیر کار  به آموزش ۵ هزار مهارت آموز از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد:  تجهیزات حوزه فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها مکلف شدند هفتگی گزارش این مصوبات را ارسال کنند، گفت: با تحقق این پروژه‌‌ها شاهد پیشرفت و توسعه  بیشتری در استان خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی استان افزوده شده تا پروژه‌هایی که در  بانک هستند و کمبود اعتبار دارند محقق شود، با محقق شدن اقدامات صورت گرفته بخش اعظمی از فعالیت‌های قبل از پایان دولت نهایی و به نتیجه می‌رسد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: