bazarnews

کد خبر: ۹۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
افزایش ۱۳۰درصدی ظرفیت سردخانه ای استان بوشهر در سالهای ۹۲ تا ۹۹ با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال بارقه امیدی برای کشاورزان این استان در زمینه نگهداری و عرضه متناسب با نیاز بازار و جلوگیری از هدررفت دست رنج این قشر فراهم کرده است.

۱۶۰ هزار تن خرما و ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی بیشترین میزان از تولیدات کشاورزان و آبزی پروران بوشهری را تشکیل می‌دهد که این استان را در کشور شاخص کرده است و این در حالی است که همواره کمبود فضای سردخانه‌ای و فقدان شرایط مطلوب نگهداری محصول گریبان‌گیر بخش کشاورزی و مهمترین مطالبه نخلداران بوشهری بوده است.

سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات باغی، زراعی و آبزیان از اولویت‌های  رونق کشاورزی و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است که تحقق این مهم بارقه امیدی برای کشاورزان بوشهری فراهم کرده است.

هدر رفت دست ‌رنج باغداران بوشهری و پدیده دورریزی محصولات مشخص‌ترین نتیجه این کمبود بود. کشاورزان ناگزیر به نگهداری محصول تولیدی در خانه به شیوه‌ای غیر استاندارد بودند که افزون بر کاهش کیفیت محصول، همواره به دلیل استفاده از قرص فسفید آلومینویم (قرص برنج) برای جلوگیری از آفت زدگی، آنها را  با مشکلات متعددی روبرو کرده بود.

مردم دشتستان بعنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر به طور یقین مسمومیت و مرگ ۱۷ نفر از عزیزان خود بر اثر استنشاق گاز قرص برنج همزمان با برداشت محصول خرما در سال گذشته را فراموش نمی‌کنند.

برچسب ها: سردخانه ، کشاورزی ، بوشهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: