bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با اجرای ۲هزار و ۷۰۰ طرح و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، ۷۰میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در استان بوشهر تسهیلات بانکی پرداخت شد.

 بحران‌های اقتصادی و کرونایی شرایط سختی برای اصناف و واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد کرده است. هر چند کرونا در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه تأثیر فراوانی گذاشت اما بدون شک ویروس کووید 19 تأثیرات اقتصادی بر روی کسب و کار به ویژه اشتغال‌های خرد و کوچک ایجاد کرد.

تعطیلی کسب و کارها به‌خصوص در حوزه خدمات و گردشگری، بیکاری، نبود درآمد، عدم رونق اقتصادی و از همه مهمتر فشار بر روی اقشار ضعیف جامعه از جمله تبعات شیوع ویروس کرونا است.

کرونا بر ‌تعطیلی و کار، کاهش نیروی کار در کارخانه‌ها، واحدهای خدماتی، اشتغال‌های خرد و کوچک اثر نامطلوبی گذاشته است که در این راستا فعالیت‌های گوناگونی در حمایت از اقتصاد و معیشت کسب و کارهای آسیب دیده انجام شد.

فراهم شدن بسته‌های حمایتی و تسهیلات برای رونق کسب و کارها، تثبیت اشتغال و تقویت و توسعه آنها در شرایط کرونایی در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

بر اساس آمارها بیش از 60 درصد اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات، 23 درصد صنعت و 17 درصد کشاورزی است که کرونا بیشترین خسارت و صدمه به اشتغال استان بوشهر وارد کرد.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در اولویت برنامه‌ها در شرایط کرونایی قرار گرفت.

مصدق کشاورزی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها و واحدهای تولیدی دچار مشکل و برخی نیز به ناچار تعطیل شدند اظهار داشت: بر این اساس برای حفظ اشتغال و حمایت از کارگران پرداخت تسهیلات به واحدهای متضرر در دستور کار قرار گرفت و در مجموع اشتغال‌ها و واحدهای کسب و کار آسیب دیده شناسایی شد.

وی با بیان اینکه به صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا از طریق بانک‌های عامل تسهیلات کم‌سود پرداخت شد گفت: در این راستا بیش از 70 میلیارد تومان به مشاغل استان بوشهر پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، این میزان پرداختی را در قالب 2700 طرح دانست و بیان کرد: برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا تاکنون بیش‌ از 704 میلیارد ریال برای 2 هزار و 734 طرح و حمایت از شش‌هزار و 100 اشتغال در استان بوشهر پرداخت شده است.

کشاورزی، باز پرداخت این تسهیلات بانکی 24 ماهه دانست و تصریح کرد: هدف از پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل برای کمک به بهبود کسب و کار است.

در همین حال رئیس اتاق اصناف بوشهر، میزان تسهیلات درخواستی صنف‌های مختلف استان را 76 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: از این میزان تسهیلات بانکی کم بهره تاکنون 68 میلیارد تومان  به کسبه استان بوشهر پرداخت شده است.

مصطفی گراشی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات حمایتی، سبب فراهم شدن اشتغال بیش از شش‌هزار نفر شد گفت: در یکسال گذشته، ویروس کرونا با صدمه به اشتغال و کسب و کار، سبب از بین رفتن چهار هزار نفر اشتغال و بیکاری کارگران در این مشاغل شد.

برچسب ها: بوشهر ، تولید ، واحد صنعتی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: