bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
یک داروساز گفت: از مصرف خودسرانه دارو برای درمان کرونا پرهیز کنید تا درمان شما به تعویق نیفتد.

حسن حاج سبحانی، داروساز درباره مصرف خودسرانه داروهای کرونایی اظهار کرد: اخیرا بسیاری از مردم  به مراکز دارویی مراجعه می‌کنند و دارو‌های بدون نسخه و خودسرانه برای درمان یا پیشگیری از کرونا تهیه می‌کنند.

او افزود: آنها تصور می‌کنند، علائمی که دارند شبیه علامت های سایر دوستان و آشنایانی بوده که به این عارضه مبتلا شده اند.

او گفت: در روزهایی ابتدایی ابتلا به بیماری کرونا سردرد و آبریزش بینی و آلرژی، شبه آلرژی و تب، استخوان درد، همینطور  کاهش بویایی، چشایی علائم گوارشی، سرفه‌های خشک ظاهر می شود، البته تمام این موارد برای افراد، متفاوت است. بنابراین اگر یک تب مختصری وجود داشته باشد، نمی‌توان تشخیص داد که فرد به کرونا  مبتلا شده است یا خیر.

حاج سبحانی تصریح کرد: فرد مبتلا می‌تواند مکمل‌هایی مانند ویتامین C و زینک که عوارضی ندارند را طبق نسخه پزشک از داروسازان دریافت کند.

این داروساز  بیان کرد: معمولا این افراد به دنبال داروهای آزیترومایسین و ناپروکسن هستند که تاثیری هم در بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ نخواهد داشت. اگر افراد بدون نسخه این داروها را مصرف کنند، ممکن است دچار عارضه بیماری‌های گوارشی و مقاومت‌های میکروبی شوند.

او یادآوری کرد: با تست‌های اصلی می‌توان مبتلا بودن به کرونا را تشخیص داد و اگر فردی مبتلا شده باشد حتما باید زیر نظر پزشک مراحل درمان را شروع کند. حتما از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید تا کارِ درمان شما به تعویق نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: