bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: زنان میانسال شدیدترین عوارض طولانی‌مدت کروناویروس را تجربه می‌کنند.

نتایج به دست آمده از دو مطالعه در انگلیس حاکی از آن است زنان میانسالی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند، شدیدترین عوارض طولانی مدت کروناویروس را تجربه می‌کنند.

محققان اظهارکردند: ۷۰ درصد از افراد شرکت کننده در این دو بررسی پنج ماه پس از ابتلا به بیماری هنوز هم از تمام علائم بیماری از جمله اضطراب، تنگی‌نفس، احساس خستگی و درد عضلانی رنج می‌برند.

در یکی از این دو بررسی بیش از ۱۰۰۰ نفر که سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که تا ۷۰ درصد این بیماران حدود پنج ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان به طور کامل بهبود پیدا نکرده اند که اکثر آنان زن بوده‌اند.

همچنین در این بررسی مشخص شد تداوم علائم طولانی مدت کووید-۱۹ موجب شد ۱۸ درصد از این افراد امکان بازگشت به محل کار خود را نداشته باشند و ۱۹ درصد دیگر نیز مجبور به تغییر شغل خود شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، همچنین در یک بررسی دیگر مشخص شد که زنان کمتر از ۵۰ سال که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، هفت ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان هفت برابر بیشتر از مردان از تنگی نفس و دو برابر بیشتر از عارضه خستگی مفرط شکایت داشته اند.

اکونیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: