bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با مشارکت مردم و همکاری بین بخشی حاصل می‌شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه این استان را به سمت وضعیت قرمز کرونایی سوق می‌دهد.

دکترعاطفه اسفندیاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس نظر متخصصان درصورت عادی انگاری از سوی مردم انتظار می‌رود بعد از تعطیلات نوروز با پیک جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر روبرو شویم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مردم خسته نشوند و همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت اقدام کنند چون هرگونه سهل انگاری موجب تکرار روزهای سخت سال ۹۹ می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور انتظار می‌رود مردم همچنان با صبوری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خسته نشوند.

وی ادامه داد: برخی از افراد هستند که ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و همانند قبل اقدام به برگزاری مراسم‌ عروسی، ختم، دورهمی‌های خانوادگی می‌کنند که این امر در این شرایط بسیار نگران کننده‌است.

وی ادامه داد: مردم بدانند هنوز ایمنی کامل حاصل نشده و نوع‌های جهش یافته ویروس کرونا قدرت سرایت بیشتری دارند به همین دلیل ضرورت رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی نسبت به گذشته مضاعف شده‌است.

اسفندیاری اضافه‌ کرد: تاکنون با همت مردم راه سختی را گذراندیم انتظار می‌رود در ادامه راه نیز مردم از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خسته نشوند.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خطاب به کسانی که کرونا را باور ندارند گفت: سری به این بیمارستان‌ بزنند و شرایط و وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا و کارکنان بخش کووید ۱۹ را از نزدیک مشاهده کنند تا خطر این بیماری را درک کنند.

در زمان حاضر چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و کنگان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۶ شهرستان دیگر استان بوشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: