bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: گرده افشانی ۵۸۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

حمید رشیدی شنبه 7 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۶درصد سطح زیر کشت محصولات باغی کازرون را خرما تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: درحال حاظر ۶۰۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۵۸۰۰ هکتار آن بارور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن دارد، عنوان کرد: این عملیات بیشتر به صورت سنتی و توسط افراد مجرب انجام می‌شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در فارس است، گفت: سالانه افزون‌بر ۴۲ هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از نخیلات مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و ۱۵ درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به اینکه کبکاب و زاهدی مهم‌ترین ارقام خرما در این شهرستان است، اظهار کرد: با اجرای برنامه اصلاح باغ‌های خرما به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی هستیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: