bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در این استان آماده شده است، گفت: برای تحقق این مهم بر اساس برآوردها نیازمند ۲ میلیارد متر مکعب آب برای زمین های کشاورزی هستیم.

محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این مطلب که اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در اولویت کار دولت است، اظهار داشت: یکی از حوزه های مهم استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بخش کشاورزی بوده که در این زمینه اتمام طرح‌های نیمه تمام نظیر سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی خواستار کمک و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی برای اتمام طرح های مهم استان شد و افزود: باید از مجموعه تلاش های این وزارتخانه در قبال توسعه کشاورزی استان تقدیر کرد.

استاندار ایلام میزان افزایش اراضی کشاورزی آبی استان ایلام تا پایان دولت را ۱۷۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان داشته ایم، اما در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۱۰ هزار هکتار رسیده و حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار نیز در دست اقدام است.

نوذری تاکید کرد: در تلاش هستیم بیشتر طرح های حوزه کشاورزی تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد که برای این مهم نیازمند مساعدت ویژه وزارتخانه های مربوطه هستیم.

وی اتمام طرح ها و پروژه های مهم حوزه کشاورزی را از ضرورت های مهم استان برای ایجاد اشتغال و توسعه ذکر کرد و اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده هر چهار هکتار زمین آبی کشاورزی توان ایجاد اشتغال برای یک نفر را دارد که در این زمینه افزایش زمین های کشاورزی استان ضمن اینکه منجر به ایجاد اشتغال می شود، افزایش تولید و تحقق شعار سال را به دنبال خواهد داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های استان نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسوولان کشوری است، یادآور شد: از آنجا که برنامه سازگاری با کم‌آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر برای تحقق سهمیه پیش‌بینی شده اراضی آبی استان به وعده‌های خود عمل کنند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار ایلام در روند اجرای طرح ها و پروژه های حوزه کشاورزی، گزارشی در خصوص مسائل و مشکلات آب و خاک استان و توسعه اراضی آبی ارائه کرد.

علیمراد اکبری با اشاره به اینکه راه توسعه استان از محور آب و خاک می‌گذرد، یادآور شد: حوزه کشاورزی در استان ایلام به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات خوبی هم برای این مقوله مهم و اساسی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: برای رونق تولید و اتمام طرح کشاورزی این استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: