bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سهم گیلان از تولید ناخالصی داخلی گفت: سهم بخش صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی (GDP) ۲۲ درصد بوده که ۱۸ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی و مابقی مربوط به بخش‌های گردشگری و خدمات است.

فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد:‌ صنعت و معدن به دلیل زیرمجموعه‌های فراوان ۴۰ درصد اشتغال و ۶۰ درصد اقتصاد بر عهده این سازمان بوده و از این روز می‌توان وزارت صمت را مهم‌ترین سلاح در جنگ اقتصادی و تولید دانست.

وی با اشاره به سهم گیلان از تولید ناخالصی داخلی افزود: سهم بخش صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی (GDP) ۲۲ درصد بوده که ۱۸ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی و مابقی مربوط به بخش‌های گردشگری و خدمات است.

رئیس سازمان صمت گیلان یکی از اهداف تشکیل میزکالاهای اساسی در این استان را حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: سهم گیلان از ارزش‌افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به کل کشور ۵.۲ درصد است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تشکیل کارگروه‌های مختلف نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تنظیم بازار، پایش کارت بازرگانی، توسعه صادرات غیرنفتی، شورای معادن، صیانت قضائی از تولید و کمیسیون نظارت تشکیل‌شده است.

دلق‌پوش با تأکید بر لزوم توجه به تحقق حداکثری اهداف اقتصادی در گیلان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده تمامی تمرکز  عملیاتی این سازمان برای تحقق حداکثری اهداف اقتصادی استان در حوزه‌های تولیدی و تجاری و معدنی معطوف شده و باوجود ویروس کرونا در بیش از سه هزار واحد تولیدی ۸۵ هزار نفر اشتغال در گیلان وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد ۱۹۰ واحد صنعتی جدید در گیلان در سال ۹۹ بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۲۵ واحد صنعتی برای رفع مشکلات مالی و پشتیبانی صنعتی پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه پارک‌ علم و فناوری همکاری خوبی با این سازمان در این استان دارد، گفت: یکی از اهداف سازمان صمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و در همین راستا بیش از ۶۵ واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان وجود داشته که حدود ۱۲۴ واحد نیز موفق به اخذ پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صمت شدند.

دلق‌پوش نقش گیلان در توسعه صادرات در کشور را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: گیلان به دلیل قرارگیری در مجاورت دریای خزر و همچنین وجود سه بندر و چهار اسکله با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ریلی، بندری، جاده‌ای و منطقه آزاد انزلی نقش تأثیرگذاری در افزایش صادرات دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: