bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
ایلام استاندار ایلام بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در جهت تحقق شعار سال تاکید کرد.

دکتر محمد نوذری امروز یکشنبه ۸ فروردین در دیدار مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این مطلب که اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در اولویت کار دولت است، گفت: یکی از حوزه های مهم استان جهت تحقق شعار سال بخش کشاورزی بوده که در این زمینه اتمام طرح‌های نیمه تمام چون سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی در ادامه خواستار کمک و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی برای اتمام این طرح های مهم شد و گفت: البته بایست از مجموعه تلاش های این وزارتخانه در قبال توسعه کشاورزی استان تقدیر کرد.

دکتر نوذری میزان افزایش اراضی کشاورزی آبی استان ایلام تا پایان دولت را ۱۷۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان داشته ایم و در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۱۰ هزار هکتار رسیده و حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اقدام داریم که تلاش می شود تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد که برای این مهم نیازمند مساعدت ویژه وزارتخانه های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی هستیم.
 
وی اتمام طرح ها و پروژه های مهم حوزه کشاورزی را از ضرورت های مهم استان برای ایجاد اشتغال و توسعه استان عنوان کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده هر ۴ هکتار زمین آبی کشاورزی توان ایجاد اشتغال برای یک نفر خواهد داشت که در این زمینه افزایش زمین های کشاورزی استان ضمن اینکه منجر به ایجاد اشتغال می شود باعث افزایش تولید و تحقق شعار سال نیز خواهد گردید.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های استان نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسوولان کشوری است، گفت: از آنجا که برنامه سازگاری با کم‌آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر در جهت تحقق سهمیه پیش‌بینی شده اراضی آبی استان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی در ادامه خواستار همکاری وزارت نیرو و کمک جهاد کشاورزی برای اختصاص سهمیه آب استان شد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در استان آماده شده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها نیازمند ۲ میلیارد مترمکعب آب هستیم.

در ادامه این دیدار مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار ایلام در روند اجرای طرح ها و پروژه های حوزه کشاورزی، گزارشی در خصوص مسائل و مشکلات آب  و خاک استان و توسعه اراضی آبی ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه راه توسعه استان از محور آب و خاک می‌گذرد، یادآور شد: حوزه کشاورزی در استان ایلام به خوبی مورد توجه قرارگرفته و اعتبارات خوبی هم بر این مقوله مهم و اساسی اختصاص یافته است و در ادامه برای رونق تولید در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: