bazarnews

کد خبر: ۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی از افزایش گشت نیروهای یگان حفاظت در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات عید نوروزخبر داد.

هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر خودداری از چرای زودتر از موعد مقرر توسط دامداران در مراتع استان افزود: در ایام نوروز به منظور رصد دقیق منابع طبیعی و گشت و مراقبت‌های شدید، با دادستانی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان‌ها هماهنگی لازم به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار شده این نیروها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.

قاسمی افزود: شهروندان و مسافران نوروزی در زمان حضور در طبیعت و فضای سبز موارد ایمنی را رعایت کرده و از ریختن هر گونه زباله و روشن کردن آتش غیر ضروری خودداری و رعایت ایمنی را در نظر داشته باشند.

قاسمی از دوستداران و گردشگران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و قطع درختان و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان مراتب را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همچنین از بهره برداران، دامداران و مرتع داران در خواست کرد، زمان شروع چرای دام که از ۱۵ اردیبهشت سال جاری به بعد شروع می‌شود را رعایت کنند و اجازه ندهند دام‌هایشان وارد مراتع و اراضی ملی شود، که در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها: دامداری ، مرغ ، گاو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: