bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: حدنگاری زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد و امسال نیز سند مالکیت تک برگ برای اراضی منابع طبیعی صادر می‌شود.

 ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به لرستان، گفت: کاداستر «حدنگاری» یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است که زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند بنابراین به عنوان یکی از محورهای توسعه در قوه قضائیه مطرح شده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه در سال ۹۹، اقدامات موثر و امیدوار کننده‌ای در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی انجام شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: پارسال چهار برابر ۴۰ سال گذشته نسبت به اجرای این طرح اقدام شد و بخش بسیاری از اراضی ملی و طبیعی به خصوص سواحل و جنگل‌ها، که مورد تجاوز افراد سود جو قرار می‌گرفت در نظام کاداستر تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شد.

*۸۰ درصد از اراضی کشور، اراضی منابع طبیعی است

خداییان افزود: اراضی منابع طبیعی ۸۰ درصد اراضی کشور را تشکیل می‌دهد که ۶ ماه نخست امسال با همکاری سازمان جنگل‌ها تثبیت و سند مالکیت تک برگ «کاداستری» آنها را صادر می کنیم تا از تجاوز به آنها جلوگیری شود.

*صدور سند 6 دانگ جهت اراضی کشاورزان در دستور کار است

وی تاکید کرد: کاداستر کشاورزی در اولویت اقدامات امسال قرار گرفته است و در حال حاضر کشاورزان اراضی را در اختیار دارند که «نسق زراعی» برای آنها صادر شده، اما هنوز تبدیل به سند ۶ دانگ نشده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: صدور سند ۶ دانگ اراضی، سرمایه‌ای برای کشاورزان است که موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

برچسب ها: خداییان ، کاداستر ، اراضی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: