bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
قاسم سلیمانی دشتکی پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان هفتکل، گفت: پیرو تصمیم در بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های استان، امروز موفق شدیم مسائل بیست و چهارمین شهرستان از بیست‌وهشت شهرستان استان را بررسی کنیم.

 

وی ادامه داد: شهرستان هفتکل از شهرستان‌هایی است که برای بار دوم مشکلات و پروژه‌های آن بررسی می‌شود که یک بار در مرکز استان و امروز در شهرستان هفتکل مسائل آن را بررسی کردیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: عمده مسائل و مشکلاتی که شهر هفتکل که داشت در ارتباط با آب شرب، آب کشاورزی، جاده‌ها، بیمارستان، ورزش و جوانان و منابع طبیعی بود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اختلاف میان منابع طبیعی و مالکان سنتی مورد بررسی قرار گرفت و موارد بند به بند مرور شد و خواسته‌های فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس نیز مطرح شد.

سلیمانی دشتکی توضیح داد: در ارتباط با زمین‌ها و عرصه‌های مورد اختلاف منابع طبیعی و اهالی محلی قرار شد که ماده ۵۶ احیا و حداکثر ظرف سه ماه آینده جلسات حل اختلاف برگزار شود و تا چند ماه آینده به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با کشاورزی نیز قرار شد که بندهای خاکی که منابع طبیعی در دست اجرا دارد، میزان ذخیره آب این بندها را به جهاد کشاورزی اعلام کند و جهاد کشاورزی نیز ظرف یک ماه میزان زمین‌های قابل کشت و آب مورد نیاز را به سازمان آب و برق استان اعلام کند و آب و برق هم حداکثر ظرف یک و ماه نیم مجوزهای لازم را برای کشت پایین دست این بندهای خاکی صادر کند و جدول زمانی مناسبی برای این کار لحاظ کردیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در ارتباط با جاده‌ها که حدود سه کیلومتر ورودی است، قرار شد اگر قیر تأمین شود، حداکثر تا پایان خردادماه و اگر تأمین قیر با تأخیر همراه بود، حداکثر تا مردادماه این جاده وصل و به جاده عمومی و دسترسی متصل شود.

وی بیان کرد: در مورد آب شرب برنامه‌ریزی داشتیم که تا پایان خردادماه آب شرب برخی روستاها و برخی پروژه‌ها و مجتمع‌ها انجام شود و دوباره تأکید کردیم که در موعد مقرر پروژه‌ها انجام شود.

سلیمانی دشتکی گفت: سایر مسائل شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت که تصمیمات خوبی گرفته شد و تأکیدم بر این است که مدیران بر قول‌های خود متعهد باشند و تاریخ‌های وعده داده شده را حتماً پیگیری می‌کنیم که به سرانجام برسد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: