bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: سرمازدگی در اسفند ماه سال گذشته و نورزوز امسال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال خسارات به محصولات و سردرختی باغات کشاورزی این شهرستان از توابع استان مرکزی وارد کرد.

«رضا حسین اسماعیلی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خنداب بر اثر تغییر دمای ناگهانی و سرمازدگی در ۲ ماه اخیر خسارت دیده‌اند.
وی بیان داشت: سرمازدگی به ۶۰ درصد از باغات بادام، ۵۰ درصد باغات زردآلو،۳۰ درصد گردو، ۲۰ درصد هلو و شلیل و ۲۰ درصد به باغات کلزا خسارت زده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب تاکید کرد: میزان خسارت وارده به باغات کشاورزی ناشی از سرمازدگی در اسفند ماه بیشتر از فروردین امسال برآورد شده است چرا که به‌دلیل شرایط مناسب آب و هوایی درختان این منطقه زود به گل نشستند و با افت دمای مجدد آسیب جدی به سردرختی‌ها وارد شد.
اسماعیلی اظهار داشت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند در شهرستان خنداب اندک هستند و می‌طلبد با توجه به اینکه معیشت خانوارهای روستایی این خطه اغلب از طریق کشاورزی است در راستای بهبود فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی کار ویژه انجام شود.

وی توضیح داد: کارگروهی متشکل از کارشناس بانک و جهاد کشاورزی با توجه به میزان تعهد بیمه برای پرداخت خسارت وارده ناشی از سرمازدگی به بهره‌برداران کشاورز ایجاد شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
شهرستان خنداب به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۹۰ کیلومتر اراک واقع شده و  حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: