bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در میان معامله گران باسابقه رمزارز‌ها کمتر کسی است که پنجشنبه سیاه سال ۱۳۹۸ را به یاد نداشته باشد. در آن روز قیمت بیت کوین با سقوطی بیش از ۵۰ درصدی تا ۳.۶۰۰ دلار پایین آمد.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ در میان معامله گران باسابقه رمزارز‌ها کمتر کسی است که پنجشنبه سیاه سال ۱۳۹۸ را به یاد نداشته باشد. در آن روز قیمت بیت کوین با سقوطی بیش از ۵۰ درصدی تا ۳.۶۰۰ دلار پایین آمد. درحال حاضر قیمت بیت کوین فاصله چندانی با اوج تاریخی خود ندارد، اما همچنان سرمایه گذاران از سقوط دوباره می‌ترسند.

از ۱۲ مارس ۲۰۲۰ (۲۲ اسفند ۹۸) به عنوان یکی از تاریک‌ترین روز‌های بازار رمزارز‌ها یاد شده است. در آن روز بیت کوین شاهد بزرگترین سقوط تاریخ ده ساله خود بود و تنها در عرض چند ساعت از ۸.۰۰۰ دلار تا کف ۳۶۰۰ دلاری سقوط کرد. در مدت تنها ۲۴ ساعت، چیزی در حدود ۱ میلیارد دلار قرارداد‌های آتی خرید (لانگ) تصفیه شد. این مسئله در نهایت به کاهش شدید قیمت که در تاریخ بیت کوین بی سابقه بود انجامید. قیمت بیت کوین در آن روز، حدود نیمی از ارزش خود را از دست داد.

بررسی مخاطرات سرمایه گذاری در بیت کوین
در آن هفته پرنوسان رمزارز‌های دیگر بازار هم همسو با بیت کوین اصلاح قیمت‌های شدیدی را تجربه کردند. در آن زمان شیوع ویروس کرونا هم بر آتش این اتفاقات افزوده بود. اصلاح بازار‌های سهام در ماه مارس سال گذشته، طی ۳۰ سال پیش از آن بی سابقه بود. به عنوان مثال، شاخص صنعتی داوجونز تا ۲.۳۰۰ واحد سقوط کرد. نبود تقاضا برای بیت کوین در نهایت به کاهش قیمت بیت کوین به ۵.۰۰۰ دلار و سپس به ۳.۶۰۰ دلار منجر شد.

این بازار به همه کسانی که در آن فعال هستند یک مسئله را به خوبی آموخته است، آن هم این است که در این بازار هر اتفاقی ممکن است و شدت نوسانات بازار رمزارز به حدی زیاد است که آن را تبدیل به پرخطرترین بازار برای سرمایه گذاری کرده است و به هیچ عنوان برای فعالیت سرمایه گذاران خرد که آستانه تحمل زیان بسیاری پایینی دارند مناسب نیست.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: