bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
برخی منابع گزارش داده اند که کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در حال تحقیق از صرافی ارز دیجیتال باین است. دلیل این بررسی امکان انجام برخی معاملات از سوی سرمایه گذاران آمریکایی در پلتفرم بایننس عنوان شده است.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ بزرگترین صرافی رمزارز جهان یعنی بایننس موضوع تحقیق جدید کمیسیون معاملات آتی آمریکا است. این کمیسیون به دنبال آن است تا بداند آیا صرافی باینس به معامله گران آمریکایی اجازه استفاده از این پلتفرم را داده است یا خیر؟ برخی منابع گزارش داده اند که کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در حال تحقیق از صرافی ارز دیجیتال باین است. دلیل این بررسی امکان انجام برخی معاملات از سوی سرمایه گذاران آمریکایی در پلتفرم بایننس عنوان شده است.

بایننس نزد کمیسیون معاملات آتی آمریکا ثبت نشده است. این در حالی است که این کمیسیون مسئول تنظیم مقررات خریدوفروش ابزار‌های مشتقه مالی در ایالات متحده است. کمیسیون معاملات آتی نگران است که بایننس بدون مجوز از این نهاد اجازه فعالیت به کاربران آمریکایی را داده باشد. البته بایتس وب سایت خود را برای ساکنان آمریکا مسدود کرده است. این صرافی سایت جداگانه‌ای برای معامله گران ساکن آمریکا دارد که مطابق با قوانین آمریکا است.
 
ورود مقامات آمریکایی برای کشف فعالیت غیرقانونی در صرافی بایننس
 
تنظیم گیری فعالیت بستر‌های مبادله رمزارز‌ها در سال‌های اخیر به مشکلی جدی برای نهاد‌های اجرایی و قانون گذاری در آمریکا بدل شده است. در زمان نگارش این خبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درگیر یک جدال قانونی با ریپل است، شرکتی که پشت رمزارز XRP قرار دارد. در همین حال "آرتور هیز" مدیرعامل صرافی بیتمکس نیز پس از قصور در اقدامات ضد پولشویی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی است.

علاوه بر آن "جنت یلن" وزیر خرانه داری آمریکا بیت کوین را یک «دارایی به شدت پرریسک» می‌داند و درباره ارتباط آن با امور مالی غیرقانونی اظهار نگرانی کرده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: