bazarnews

کد خبر: ۹۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ستاد مقابله با کرونا قبل از ۱۲ فروردین‌ماه ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و۴ را اعلام نمود.
رسول جهانگیری  با اشاره به محدودیت‌های فعالیت بعضی از اصناف اظهار کرد: به دلیل آنکه رنگ‌بندی شهر اصفهان به نارنجی تغییر کرد فعلاً تا ۲ هفته آینده فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ممنوع و این موضوع به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اگر رنگ‌بندی اصفهان به قرمز برسد شرایط بسیار دشوارتری برای اصناف اعمال خواهد شد و محدودیت‌های شدیدتری ایجاد می‌شود؛ به ویژه که معمولاً اصناف به عنوان تابلوی اعلام‌خطر مطرح بوده‌اند در حالی که مراکز تجمع دیگری چون اداره‌ها، سرویس‌های حمل و نقلی و … نیز پر خطر هستند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان یادآور شد: بیش از یک سال است که اصناف ما در وضعیت ناخوشی به سر می‌برند؛ این فعالان بیشتر از حفظ کسب‌وکار، به دنبال حفظ موجودیت خود بوده‌اند وگرنه با توجه به رکود کسب‌وکارها، به‌شدت خسارت دیده‌اند.

جهانگیری ادامه داد: اصناف دو نوروز پی در پی را با کسادی پشت سر گذرانده‌اند؛ سال گذشته که تعطیلی کلی حاکم بود امسال نیز با توجه به استمرار کرونا و شرایط اقتصادی مردم، مسافران زیادی وارد اصفهان نشدند.

وی اضافه کرد: با وجود شرایطی که بر فعالیت اصناف حاکم است دولت نیز توان انجام حمایتی را ندارد؛ در صورتی که در اغلب کشورها قبل از آنکه تصمیم بر تعطیلی کسب‌وکارها گرفته می‌شود حمایت‌هایی هم برای آن فعالان در نظر گرفته می‌شود اما در کشور ما، اقدامات و حمایت‌ها بیشتر جنبه شعاری داشته است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: البته اصناف شرایط دولت را درک می‌کنند ولی انتظار می‌رود در قالب‌های دیگر مانند مالیات، بیمه و … از آن‌ها حمایت شود.

 

ایمنا/

برچسب ها: کرونا ، اصناف ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: