bazarnews

کد خبر: ۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با فوت ۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در هرمزگان، تعداد جانباختگان به ۱۰۶۵ نفر رسید.

فاطمه نوروزیان با بیان اینکه با فوت ۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در هرمزگان تعداد جانباختگان به ۱۰۶۵ نفر رسید، افزود: اکنون ۱۸۰ بیمار با تشخیص کووید در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و حال ۱۰ نفر هم وخیم است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۸۷ نفر در حال حاضر در منزل قرنطینه هستند و درمان‌های سرپایی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: پنج شهرستان بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه، قشم و میناب در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

نوروزیان با بیان اینکه کرونای انگلیسی موجب دو برابرشدن شمار بیماران بستری بویژه در بخش مراقب‌های ویژه، فوتی‌ها و آزمایش‌های مثبت کرونا شده است، اضافه کرد: درصورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در رودان و پارسیان، این دو شهرستان هم مستعد تغییر وضعیت رنگ بندی از زرد به نارنجی هستند.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزار نشدن تجمع‌ها تنها راه کنترل این بیماری است، عنوان کرد: نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بصورت جدی صورت می‌گیرد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: