bazarnews

کد خبر: ۹۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک لایت در ماه می (ماه میلادی آینده) در واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه بکار گرفته می شود.

 شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه گفت: روسیه برای بکارگیری واکسن اسپوتنیک لایت که واکسن چهارم کرونا در روسیه است آماده می شود.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که همینک این واکسن در مرحله سوم آزمایش قرار دارد و در ماه می در واکسیناسیون عمومی کرونا بکار گرفته می شود.

گزارش نوشت: واکسن اسپوتنیک لایت مانند واکسن اسپوتنیک وی در مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است.

این واکسن با داشتن ۸۵ درصد کارایی مصونیت پنج ماهه در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند.

وزارت بهداشت روسیه روز ۹ فروردین ماه واکسن اسپوتنیک لایت را ثبت و مدرک ویژه ثبت رسمی برای این واکسن صادر کرد.

شبکه دوم در ادامه گزارش خاطرنشان کرد: واکسن اسپوتنیک لایت یک بار تزریق می شود و در مرحله اول برای ازبین بردن سریع کانون های جدی بیماری کرونا بکار گرفته می شود.

رسانه روسی افزود: به این ترتیب روسیه تاکنون چهار واکسن برای کرونا ساخته که شامل اسپوتنیک وی، اسپوتنیک لایت، اپی واک کرونا و کووی واک می شود.

«الکساندر گینتسبورگ» رئیس مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه اعلام کرد: واکسن اسپوتنیک لایت امکان کاهش بار بر روی سیستم بهداشت کشور را فراهم می کند و شمار بیماران کرونایی با حال وخیم در کشورهایی که این واکسن را بکار می گیرند را کاهش می دهد.

آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک لایت» در اوایل ماه ژانویه جاری با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه آغاز شد و مرکز ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش ها را برعهده دارد.

این واکسن جدید ضدکرونا در سه مرکز درمانی در مسکو و سن پترزبورگ (شامل بیمارستان سچنووا در مسکو و انستیتو درمانی اکو بزآپاسنست و انستیتو اسمورودینتسوا) آزمایش می شود.

ایرنا/

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، واکسن روسی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: