bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از تامین ۱۵۰۰ تن مرغ برای توزیع در شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ۲۵ درصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سراسر کشور، پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ در هفته‌های آتی به آرامش نسبی برسد.

معین‌الدین سعیدی در توضیح نشست یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی گزارش عملکرد کمیسیون کشاورزی در سال ۹۹ و تدوین برنامه‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت در سال آتی دستور کار اول جلسه امروز بود و اعضای کمیسیون کشاورزی عضو در کمیسیون تلفیق نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد خود در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: امروز همچنین مباحث مربوط به تنظیم بازار و مشکلات مربوط به مرغ و تخم‌مرغ با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و پشتیبانی امور دام درخصوص مطرح و بررسی شد

سعیدی اظهار کرد: پس از اتفاقات تلخی که در حوزه قیمت مرغ و تخم‌مرغ در سطح کشور رخ داد، مسئولان حاضر در نشست مدعی شدند که میزان جوجه‌ریزی ۲۵ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی کردند از هفته آینده بازار مرغ و تخم‌مرغ به آرامش نسبی برسد.

وی  ادامه داد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است اما در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، البرز و کرمانشاه مشکلات عدیده و بیشتری در این حوزه وجود دارد.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: متاسفانه هنوز برخی از مدیران به دنبال حذف صورت مسئله هستند در حالی که در عمل چیز دیگری را مشاهده می‌کنیم. اما با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۱۵۰۰ تن مرغ برای توزیع در شهر تهران تامین شده تا وضعیت بازار آرام‌تر شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه اختیارات تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شده، شاهد ثبات بیشتری در بازار مرغ و تخم مرغ خواهیم بود.  

سعیدی در ادامه مدعی شد علیرغم اینکه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در مجلس یازدهم براساس قانون تشکیل شده اما خبرها حاکی از آن است که رییس جمهوری با قیمت‌گذاری این شورا مخالفت کرده است. رییس جمهوری باید حافظ قانون باشد نه اینکه در مقابل اجرای آن مقاومت کند.

 وی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: